torsdag den 10. maj 2012

So much yarn, so little suitcase space!

Jeg havde glædet mig SÅ meget til at besøge Purl Soho i New York (Vi have forresten en helt igennem FANTASTISK tur!!), og de havde urolig meget lækkert garn, så meget at jeg blev totalt handlingslammet! Jeg havde ikke et specifikt projekt at handle til, så det var faktisk meget meget svært. Manden havde jeg placeret på en bænk i biksen med én klar instruks: -jeg er færdig når jeg er færdig, det er FORBUDT at skynde på mig! Han var meget tålmodig :)

Jeg ville gerne have lidt med hjem til tanterne og noget til mig selv.

Efter tusinde år faldt jeg over madelinetosh merino light. Jeg ved ikke helt hvad det skal blive til endnu. Gode ideer modtages gerne! Der er 1150 meter. Overvejer om det skal lege med mit gule malabrigo lace.






Men se selv, udvalget var ret lækkert og priserne var ret høje! Jeg skulle ae alt garnet!




Til tanterne købte jeg Anzula Cloud, Juniper til tante grøn og violet til tante lilla.


10 kommentarer:

  1. hej
    sikke noget smukt garn og sikke en dejlig farve... ja hvad skal der laves af det... ikke lige nogle gode forslag, men er helt sikket på at det er der mange andre der har en masse ider om og den farve kommer klæde dig rigtig godt...
    kan da kun sige om garnbutiken, det var da godt det ikke var billigt, for så havde det også koste en ny taske til at have det i. hihi det må have været en god og dejlige blød oplevlse..
    fedt at resten af tur havde været god også... og sikke et på heldige tanter de to smiler...
    have en god aften.

    SvarSlet
  2. Hvor må det have været en skøn oplevelse at være der. Men jeg kan rigtig godt forstå forvirringen.

    SvarSlet
  3. HVOR SPÆNDENDE! Sikke et spændende sted (og tur) :)

    SvarSlet
  4. Lækkert garn og fed farve - det kan da kun resultere i et ualmindeligt skønt stykke strik.

    Åh, det med at være handlingslammet kender jeg alt til; også selvom jeg kun har været i danske garnbutikker :-) Men godt det endte med så skønne indkøb alligevel!!!

    SvarSlet
  5. Gosh hvor lækker en butik....
    Jeg kan godt forstå din handlingslammelse, jeg havde det ligeså da jeg var i Berlin hos Handmade Berlin. Jeg endte med at købe ..... en rundpind!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  6. Fantastisk vidunderlig farve på dit lækre garn - glæder mig til at se, hvad du får ud af det:-) det kan være en voldsom oplevelse at havne i et rent garnparadis - hovedet kan blive tomt for ideer :-) godt du alligevel fik lidt i kurven:-)

    SvarSlet
  7. Sådan en butik kan vist tage vejret fra selv den mest hærdede strikker. Jeg kan godt forstå du blev handlingslammet. Alligevel har du fået noget ualmindelig lækkert garn med hjem i en pragtfuld farve. Jeg er spændt på, hvad du finder på at strikke af det.

    SvarSlet
  8. Tante Lilla er SÅ glad for det lilla. Det er den helt rigtige farve, skønt at ae på og ligger her under disken, så jeg kan se på det og ae det ca 1000 gange om dagen, indtil jeg finder det helt rigtige projekt. Men det bedste var nu alligevel at få dig hjem igen :-)

    SvarSlet
  9. Der kører Mad May på Ravelry - som netop er med madelinetosh garn...så mon ikke der er en enkelt opskrift eller 2 der kunne bruges ;o)

    Helt fantastisk lækker farve.

    SvarSlet
  10. Dejligt garn du fik købt, da det endelig lykkedes ;-)
    Og faktisk nøjagtig det sammen som jeg også købte da jeg var der.
    Du har helt ret, det er meget dyrt, men hold da op der er meget lækkert garn!

    SvarSlet