onsdag den 18. april 2012

Sokker

Jeg har længe haft noget af Julias smukke hjemmefarvede strømpegarn liggende, men jeg har været lidt nærig med det, jeg ville først bruge det når jeg var sikker på hvad jeg ville lave. Jeg kunne ikke nænne at bruge alt garnet til blot ét par sokker, så jeg har stribet med grå arwetta, og farvespillet i julias garn er så smukt!! Jeg slår snart op til et par mere til lillepigen, kun med kontrastfarvet tå og hæl.

Sokkerne er strikket fra tåen og op efter bogen To på én pind. Det er SÅÅÅ genialt. Man strikker hele sokken i et stykker, man skal ikke samle masker op eller andet træls, det er så let!






10 kommentarer:

  1. Superfine sokker du har strikket :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig god ide! Jeg har også noget af julias liggende, og jeg tror jeg vil prøve det samme som dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes mine striber blev lige smalle nok, på afstand flyder farverne lidt ud i hinanden, jeg vil helt klart strikke dem dobbelt så tykke næste gang, 4 runder af hver farve.
      God fornøjelse, Julias garn er så smukt!

      Slet
  3. Flotte sokker! og du har ret. Julias garn er noget helt særligt. Jeg strikker selv af det i øjeblikket og er meget tilfreds.

    SvarSlet
  4. De er godt nok blevet meget flotte og sikke fint og jævnt du strikker.

    SvarSlet
  5. De er bare så fine - skønt farvespil! Tror lige jeg låne den bog af dig ;-)

    SvarSlet
  6. hej
    de ser dejlige ud og sidder da rigtig godt. det er da vist et kik være at se i den bog....

    SvarSlet
  7. Smukke sokker!! Kan lige forestille mig hvor skønne de er at have på - dejlige farver og lækker kvalitet!

    Jeg er totalt gammeldags og strikker stadig strømper på strømpepinde - og har endnu ikke forkælet mine fødder med lækkert garn; de har hidtil måtte nøjes med almindeligt strømpegarn :-)

    SvarSlet