fredag den 20. april 2012

My Honey

Jeg er lige faldet over denne uimodståelige cardigan My Honey, til lilletøsen. Jeg er helt vild med kombinationen af lidt fin lace, enkelt glatstrik og lækkert garn. Jeg kunne ikke finde garnet i Danmark, jeg ville egentlig gerne strikke i Madelinetosh, men det er udsolgt de fleste steder og jeg ville have en varm orange. Jeg måtte forbi min yndlingspusher og kigge, og der lå det perfekte garn! Setanova fra Lana Grossa. (Det er billigt lige nu!!) Det er 60% silke og 40% bomuld, det er SÅ blødt og lækkert, perfekt til sommer over de bare arme. Jeg var lidt spændt på om stilbevidste Esther ville godkende farven, men da jeg introducerede det som guld-garn gik den rent hjem. he he.

Jeg er lige blevet færdig med lacekanten, jeg har strikket den om mange gange, så mange gange at jeg til sidst måtte kassere garnet, klippe af og starte forfra. Det hjalp! Der er ingen fejl i opskriften, lace er bare ikke min spidskompetence!



14 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, godt nok osse et svært hulmønster det, godt det ikke skulle fylde mere på trøjen ;-)
    Snedigt træk, med "guld" garn.

    SvarSlet
  2. Spidskompetence eller ej - det ser rigtig flot ud!

    SvarSlet
  3. Den bliver da så lækker og du ser ud til at have fået fint styr på hulmønsteret. Glæder mig til at se mere.

    SvarSlet
  4. Den gull-trøje kommer til å bli lekker!! Og garnet er jo bare godt, det vet jeg. Interessant å se at det er raglan-felling som starter etter lace-mønsteret på denne jakken, stemmer ikke det? Og takk for tips om garn-butikk! Har notert ned adressen til sommerferien, da vi trolig er på de trakter igjen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, raglan startes lige om to pinde, bliver spændende! Garnbutikken ejes af en meget sød veninde, virkelig et besøg værd!

      Slet
  5. Gull-trøye blir riktig flott. Gleder meg til å se den ferdig.

    SvarSlet
  6. Flot mønster ;-) farven er jeg vild med, det rene guld hihi

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, nogle gange må man være snedig he he :-)

      Slet
  7. hej
    hvor er det flot, og en rigtig dejlige farve...

    SvarSlet
  8. Å, den blir fin! Spennende =)

    SvarSlet
  9. Farven på garnet er utrolig smukt... Cardiganen er skøn - jeg sad faktisk og overvejede den i en str. mig... Den er så fin med bærestykket - og enkelheden nedefter.

    SvarSlet
  10. Hvor er den skøn - og farven helt fantastisk!

    Sejt at du holdt ud selvom du måtte gøre det om nogle gange; det er fedt når man klarer sig igennem teknikker der ikke lige er på listen over spidskompetencer :-)

    SvarSlet
  11. Sikke dog en lækker sag til en meget heldig pige.Godt fintet med guldgarnet hihi. Og så vil jeg lige tage hatten af for dig, for jeg skal da ellers lige love for at du har fået maaaaange "spidskompetencer" inden for strik inden for utrolig kort tid. Jeg nejer dybt!

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare skøn. Den må prop vist også have:)
    Tak for linket!

    SvarSlet