søndag den 18. marts 2012

Camomille nr 5

Da mit første camomille var færdigt sidste år var jeg ret sikker på at jeg skulle lave flere. Efter jeg have lavet camomille nr 4 var jeg helt sikker på at jeg ikke ville lave flere. Men så spurgte Lise, og hende kunne jeg under ingen omstændigheder sige nej til!
Jeg sagde nu heller ikke rigtig ja, jeg gik bare i gang uden at sige noget, og i går fik hun sit blå Camomille. Jeg tror det fald i god jord.

Faktisk har hun selv udpeget den mørkeblå, hun anede bare ikke til hvad. Skulle bare lige have hendes meninge om hvilken blå jeg skulle bruge til et stribet projekt..... snydt! :-)

Det er strikket i blackhill højlandsgarn i farven blæk, og malabrico lace i en farve jeg ikke kan huske hvad hedder.






Camomille 1
Camomille 2
Camomille 3
Camomille 4


For faktaboks, klik på en af de andre Camomiller :-)

19 kommentarer:

  1. Super flot - kan godt forstå hun blev glad

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er det flot - hun må have været ellevild :-) Jeg er dybt imponeret over, at du har lavet hele 5 stk af sjalet. Lavede selv et enkelt sidste år og er rigtig glad for det - men synes godt nok det var en pest at strikke med de lange lange pinde til sidst. Måske skal det retfærdigvis siges, at det blev strikket i bilen på vej på sommerferie i svedende varme :-) Godt gået Camilla :-)

    SvarSlet
  3. Smukt , sikke en dejlig hemmelighed :-)

    SvarSlet
  4. Super flot sjal; det vil helt sikkert gøre lykke... ;o)

    SvarSlet
  5. Lekkert, lekkert! Jeg har jommen lyst på et i sterke farger etter å ha sett dine, jeg har ett i hvitt, men trenger flere! :)

    SvarSlet
  6. hej
    super flot sjal fra dine pinde igen... trode det var slut med at strikke flere af de sjal, men sådanne kan det går når man nu syntes det er et kano sjal selv og gerne vil glæde en nær ven..
    flot er det som bare....

    SvarSlet
  7. Super flotte farver sammen!
    Sikke da en dejlig hemmelighed at aflevere :-)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle dejlige farver, har ledt efter nogle til et camomille til mig selv, men har ikke kunnet finde den rigtige sammensætning, men nøj denne er god :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. øv har søgt og søgt efter garnet, men kan desværre ikke finde det i udgaven blæk.. den er ellers bare så smuk...

      Slet
    2. Hej Micha. Hos garnudsalget skifter de ret tit ud i deres udvalg af farver, hold øje med dem, den kommer helt sikkert tilbage. Eller skriv til dem.

      Slet
  9. Dit 5. Camomille er (også) blevet supersmukt, det er og bliver et fantastisk sjal.

    SvarSlet
  10. Du milde makrel hvor er det flot, farverne er helt perfekte. Du er altså dygtig.

    SvarSlet
  11. Det er en meget smuk nr. 5.

    SvarSlet
  12. Super smukt :-) Fantastisk at kunne overraske på den måde! Du er bare den sødeste strikkefe!

    SvarSlet
  13. Ja, jeg må sige som Lykke, at du da bare er den sødeste strikkefe!!!

    Jeg er vildt imponeret over at du dels har strikket så mange Camomiller, dels at hele tre af dem er strikket til andre (såvidt jeg husker).

    Egentlig er jeg ikke så meget til blå (udover lysblå og jeansblå), men må altså nok sige at dette Camomille er SÅ flot i farverne!!!! Wauw!

    SvarSlet
  14. Hej Camilla. Jeg har brug for opstartshjælp til Camomille. Kan du forklare mig hvordan man håndtere 1 dr r ud? Jeg har hele tiden læst det som en udtagning i drejet ret, men jeg kan slet ikke få det til at virke. Er der evt et sted på nettet hvor det er forklaret?

    SvarSlet