fredag den 23. marts 2012

Bytte bytte købmand.

En ugle for en tegning sagde Rikke. Fjong sagde jeg. Denne ugle er fløjet til Sydfyn og i stedet fik jeg nogle meget fine tegninger :)



Opskriften kommer herfra, men jeg har oversat den til dansk.




iPhone ugle

Slå 24 masker op på pind nr 3,5.Strik dobbelt de første 6 pinde = *1r, 1maske løst af, 1r, 1maske løst af* pinden ud.
Når du har strikket 6 pinde deles maskerne nu på to pinde. 
Du holder to pinde i din højre hånd, og sætter skiftevis en maske på den ene pind og en maske på den anden pind, således at retmaskerne er på den ene pind og de løse masker på den anden på den anden.  
Hæft allerede nu den løse ende.Vend ”vranden ud” på strikketøjet.
Nu strikkes der rundt som på almindelige strømper, der skal være 6 masker på hver pind.
C4B= sæt to masker på en hjælpepind BAG arbejdet, strik to masker ret fra pinden i venstre hånd, strik de to masker ret fra hjælpepinden.
C4F= sæt to masker på en hjælpepind FORAN arbejdet,  strik to masker retfra pinden i venstre hånd, strik de to masker ret fra hjælpepinden.
Uglen strikkes over pind 1 og 2:
Runde 1-3: 2vr, 8r, 2vr, (pind 3 og 4 strikkes ret)
Runde 4: 2vr, C4B, C4F, 2vr (pind 3 og 4 strikkes ret)
Runde 5-11: som runde 1
Runde 12: Som runde 4
Runde 13: Som runde 1
Runde 14 og 15: 2vr, 1r, 2vr, 2r, 2cr, 1r, 2vr.
Runde 16 og 17: Som runde 1
Runde 18: Som runde 4
Runde 19: som runde 1
Runde 20-24: ret hele vejen
Runde 25-31. strikkes i rib.MEN! Start med 1vr og så *2r,2vr,2r,2vr* sidste maske strikket vrang! Så bliver forsiden nemlig finest fordi ribben er symetrisk!

9 kommentarer:

  1. Det er godt nok en fin ugle, den I-phone har fået.

    SvarSlet
  2. Fin idé, men den kan vel også bruges til en almindelig mobil når man ikke har en I-phone.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan den godt, måske man lige skal variere pindestørrelsen lidt, alt efter hvor stor ens mobil er :-)

      Slet
  3. Sikke en god deal du fik lavet der, hvem kan ikke bruge nogle fine tegninger.

    SvarSlet
  4. Man kan gøre sig nogle dejlige byttehamdler ind imellem...

    SvarSlet
  5. Sikken en skøn byttehandel

    SvarSlet
  6. Det er vel nok en flot ugle - virkelig en super byttehandel :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  7. God idé, og den er superflot. Det der fjong-udtryk maa jeg tage til mig. Mit danske har jo lidt vanskeligt ved at vaere up to date hihi. Min soester klager over at jeg taler "kanseli-sprog" hvad pokker hun saa end mener med det:-)

    SvarSlet