mandag den 13. februar 2012

Teenage strik

Min nevø blev 16 i lørdags. Han er en meget særlig dejlig dreng. Min bror og kæreste fik ham da jeg kun var 17, og jeg besøgte dem hver dag på vej hjem fra gymnasiet. Han vejede kun 850g og var født alt for tidligt. I lørdags blev han 16, han har klassens højeste snit, skal i gymnasiet efter sommerferien, og hans faster er ret glad for ham!
Han er en meget stilbevidst ung herre, så jeg er meget beæret over at han gerne vil have hjemmestrik til fødselsdag. Jeg kunne ikke nå at blive færdig med trøjen på selve dagen, men jeg knokler alt hvad jeg kan. Opskriften fandt jeg overraskende på familie Journalens hjemmeside! På Ravelry hedder den Big Alfred.

Han har selv været med til at udvælge opskrift og farve. Garnet er Peruvian højlandsuld fra Filcolana.

Jeg har ikke sagt til ham  endnu at der er et klausul: Der skal billeder på bloggen, af ham i trøjen :-)




Den strikkes som man jo nok kan se, oppefra og ned. Det er jeg ret vild med, så er man helt sikker på at man får lige den længde man gerne vil have!

12 kommentarer:

  1. Den tegner godt! Glæder mig til at se billeder.

    SvarSlet
  2. Alfred er så fiiin! Den står på lista over strik til mannen, og er allerede strikket i barneutgave til sønnen. Skjønn i blått!

    SvarSlet
  3. Den ser de MEGA fed ud! Heldigt for ham at have en så sød faster :-)

    SvarSlet
  4. En skøn trøje til din nevø!!!

    Hvor er det skønt han har klaret sig så godt efter den hårde start på livet! Og så har han tilmed en fantastisk faster! Han er en heldig ung mand, der snart har den fedeste trøje!!! Og selvfølgelig vil vi se billeder :-)

    SvarSlet
  5. Alfred er en fantastisk god model, som sidder superflot på de fleste, og så er den nem og overskuelig at strikke. Jeg håber du får ham overtalt til at posere, så vi kan få den at se. Det er iøvrigt en dejlig farve.

    SvarSlet
  6. Rigtigt flot farve. Den bliver han glad for. Den er tætsiddende som de unge kan lide. Alfred og Cobblestone er de pæneste herretrøjer, synes jeg. Min søn skal også have en Alfred:-))

    SvarSlet
  7. hej camilla
    total fed trøje, kan da godt forstå at den unge hr. er vil med den... glæder mig da til at se den færdig og på...

    SvarSlet
  8. Han bliver da så lækker i en blå trøje :-)

    SvarSlet
  9. Alfred-trøjen er skøn - og den står på min strikkeliste til mig selv. Jeg kan godt forstå din stolthed over at en 16-årig dreng vil have strik fra faster. Jeg har selv haft fornøjelsen af at strikke til min nevø på 16. Glæder mig til at se billeder af nevøen i den skønne sweater

    SvarSlet