onsdag den 22. februar 2012

Kan man bruge magic loop når man strikker oppefra?

JA!
Den sweater jeg strikker til min søde nevø er strikket oppefra, det kan jeg godt lide, jeg syntes det er ret smart at man kan strikke præcis så længden passer. MEN! Hvad nu med ærmerne? Kan man strikke dem på magic loop, når de allerede sidder på en trøje hvor bolen er færdig? Ja, det kan man godt. I går aftes sad jeg og biksede lidt med det, og nu kører det bare. Det er faktisk ret smart, for hvis man strikker kun et ærme ad gangen, så skal man hele tiden vende trøjen rundt, for at følge med ærmet rundt når man strikker det, nu kan man jo strikke to sider af begge ærmer inden man skal "vende" trøjen. Og eftersom den jo er strikket hele vejen ned, så er den faktisk ret tung, ca 900g.



Farven er mest korrekt på det nederste billede, den er helt mørk marineblå.

13 kommentarer:

  1. Du er så smart min søde!

    SvarSlet
  2. Det ser da - Ikke at jeg rimeligt smart ud !
    Ikke at jeg aner hvad en magic loop er, men det opdager jeg vel med tiden.
    Det bliver spændende at se den færdig!
    Quinden

    SvarSlet
  3. hej
    det var smart lavet.. må da vist prøve næste gang ejg skal strikket sådanne en trøje... den er rigtig flot.. glæder mig til at se hr. i den.

    SvarSlet
  4. Jeg strikker også altid begge ærmer på engang, også ved brug af magic loop. Fordelen er at ærmerne bliver fuldstændig ens

    SvarSlet
  5. Smart. Det kan jeg vist bare ikke gennemskue:-) Ved at strikke trøjen også. Synes halsåbning virker voldsom stor? Gået til M, men stadig stor???

    SvarSlet
  6. Det ser utrolig smart ud, det du gør her. Gad vidst om jeg skulle lære at strikke med/på magic loop?

    SvarSlet
  7. Smart!!! Det er jo sjovt når man selv finder løsninger og muligheder, der gør tingene nemmere!!

    Og nu varer det ikke længe før din nevø får sin lækre trøje!

    SvarSlet
  8. Fin finte, for så er det jo også nemt at sørge for at indtagninger ligger ens på ærmerne og at de bliver præcis lige lange ;)

    SvarSlet
  9. Jeg kender godt magic loop - synes at det det er en genial "opfindelse". Men jeg har endnu ikke prøvet at strikke begge ærmer på én gang. Men det burde jeg for jeg sukker altid meget dybt når jeg skal i agng med ærme 2. Jeg må have prøvet teknikken af...

    SvarSlet
  10. Super idé ..
    Jeg har endnu ikke prøvet magic loop ... Men lyder genialt
    Knus

    SvarSlet
  11. Det er en fantastisk ide, det gælder om at skåne skuldre og arme lidt, når man er hard core strikker. Trøjen ser ud til at blive fantastisk.

    SvarSlet







  12. نقل الاثاث بجدة يكسب لك مجموعة من المخاوف المتزايدة ونحن نفهم ذلك من خلال شركة نقل اثاث بجدة التي سوف تساعدك علي الانتقال الي مكانك الجديد للانتقال إلى مع ك ممتلكاتك القيمة بدون حدوث شئ لها فخدمات شركة نقل عفش بجدة لدينا تعمل بالجدول الزمني لمتابعة اعمالها بحرص وجدية ومنع الأفكار والقلق لأمتعتهم الخاصة بالعملاء فعليك التعامل معنا في شركة نقل اثاث بمكة التي لا داعي للقلق حول أي شيء. وعليك التوقف بالنظر حول حزم جيدة تقدمها لك شركة نقل عفش بمكة للحصول على خدمة شاملة.
    شركة تخزين اثاث بالرياض
    شركة تخزين عفش بالرياض
    شركة نقل اثاث بالدمام
    شركة نقل عفش بالدمام
    مستودعات تخزين الاثاث بالرياض
    شركة تخزين الاثاث

    SvarSlet