onsdag den 29. februar 2012

En tilfreds nevø og en meget glad faster

I går kom Casper og skulle prøve hans nye sweater, jeg have ikke strikket ærmerne helt færdige, jeg ville lige prøve den på ham først. Den sad helt perfekt, og lige stor nok til at han kan vokse lidt i den. Ærmerne skulle lige have 1,5 cm mere, det tog ingen tid.
Lynhurtigt var enderne hæftet og Casper fik sin sweater. Modvilligt indvilgede han i at jeg fik mine billeder til bloggen, det var mørkt, så trøjens dybe blå kommer ikke så tydeligt frem.



Hov tænker Esther, et kamera, der må jeg hen!!
Hun ELSKER sin fætter.

Her farven helt forkert, men man ser så fint strukturen.
Farven på det midterste billede er mest korrekt.


Efter vi havde fået taget billeder, ville jeg lige have trøjen en tur i maskinen. af en eller anden grund havde den ikke centrifugeret da vasken var færdig. Jeg turde ikke give den alm. centrifuge, var bange for at den filtede. Så jeg pressede den og lagde den til tørre. Den så ret stor ud...... Jeg er ret frustreret over strik der vokser i vask! Nu har jeg tumblet den lidt og den ser fin ud igen syntes jeg, nu må vi se...

16 kommentarer:

  1. Den er smart, passer lige til nevøen.
    Min søn har snart slidt en op, magen til.

    Yt

    SvarSlet
  2. Den genseren er så fin, jeg vet jeg bare må strikke den til minst en av mine menn ;))
    Nydelig farge også!

    SvarSlet
  3. Hej søde
    Hvor blev den bare god! Det er et rigtig fedt strukturmønster - meget maskulint :-)
    jeg tror ikke du skal være så bange for at centrifugere - på min håndvaske uldprogram centrifugeres der med 1200 omdrejninger og det har jeg aldrig haft problemer med!
    knus

    SvarSlet
  4. WOW! Den var helt fantastisk! Og må ha tatt en del tid å strikke? Helt enig - jeg kan ikke fordra strikketøy som vokser i vask. jeg kan egentlig ikke fordra å vaske strikket tøy i det hele tatt! Er ALLTID redd for at det skal bli ødelagt:)

    SvarSlet
  5. Den er da superflot og klæder mig rigtig godt

    SvarSlet
  6. øv - den ser ellers lækker ud ;0)

    SvarSlet
  7. hej
    den er super flot.. håber den bliver god igen... desvære finders der noget garn som ikke kan huske hvordan det var før det blev vasket... men håber den blive god igen efter vask....

    forresten super seje mærker til dit strik, og du kan om jeg skal sige det roligt sætte det i det du strikker, fordi det du strikker super flot lavet og dejlige farver. er altid indspiret af dit strik...

    SvarSlet
  8. Strik,, der vokser efter vask har jeg også prøvet mage gange.Det er så frustrerende.Nu tager jeg mig sammen og vasker mine strikprøver inden jeg måler.Så er evt problem fjernet.Det betaler sig .Flot sweater til nevøen :-)

    SvarSlet
  9. Jeg har i 38 år haft alt mit håndvask i centrifugen, så vokser det ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din respons, det vil jeg huske!

      Slet
  10. Godt du fik ham overtalt til blog-billeder så vi kan se hvor lækker den sweater er på ham!!

    Flot ung mand i fasters flotte strik!! Så kan du nok også godt begynde at strikke en julegave til ham, for mon ikke han gerne vil have endnu en fed sweater????

    SvarSlet
  11. Du er simpelthen så sej Camilla. Sikke et smukt arbejde du har lavet til nevøen..

    SvarSlet
  12. Hvor er den blevet flot!
    Kan sørme godt forstå han ser så tilfreds ud.

    SvarSlet
  13. Den er blevet så flot, den passer så fint til ham, den kan jeg godt forstå han er glad for.
    Hvor er du bare god.
    Jeg centrifugerer nu også alt mit håndstrik, men vasker det i hånden og slynger det kortvarigt i en vaskepose, og lægger det udbredt til tørre. Det meste holder størrelse og facon, jeg synes især det er retstrik der vokser og allermest når det er strikket fra side til side.

    SvarSlet