mandag den 6. februar 2012

Clara til Esther

Denne smukke vest har jeg længe drømt om at strikke, men jeg troede kun opskriften fandtes i str 6 mdr og et år. Så glad blev jeg da jeg hos Tøndering opdagede at den også findes i str 7 år. Jeg købte fluks garn og opskrift!
Jeg har glædet mig til at strikke den, men lovede mig selv at cardiganen skulle være færdig først.
I samme sekund den kom af pindene, kom Clara på pindene! Esther har taget den til sig med det samme, den er god at have på i børnehave og under flyverdragten. Jeg skal lave den her vest igen!! Den var en fryd at strikke!!



Faktaboks:
Opskrift: Clara
Str: 7 år. Men Esther på 5 passer den fint, og forhåbentlig længe :)
Pind: 4
Garn: Isager alpaca 3
Forbrug, 2 fed, ca 180 g
Ændringer: Strikkede kun 9 pinde perlestrik i ærmerne af frygt for jeg ikke havde garn nok, det havde jeg nu!

29 kommentarer:

  1. Sikken en skøn pige med en utrolig fin vest - den har jeg gemt på lystavlen ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine sammen.
    Skøn pige og vest.

    Yt

    SvarSlet
  3. Å, den var nydelig på den skjønne veslejenta =)

    Klem Siv

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk og en skøn farve.:)

    SvarSlet
  5. Hvor er den da også sød.
    Den kan man da vist have i mange farver.

    SvarSlet
  6. Den er da vildt flot. Og helt sikkert dejligt varm på legepladsen.

    SvarSlet
  7. En fryd at strikke, et smukt stykke arbejde og en vidunderligt sød unge i den. Det var vist win win win?

    SvarSlet
  8. Den var supersøt på ei supersøt lita jente :-)

    SvarSlet
  9. Den vest er bare så skøn; jeg har selv strikket tre udgaver, og mit barnebarn bruger stadig den, jeg strikkede i str 1 år, selvom hun nu er fyldt to

    SvarSlet
  10. Sød vest og kær pige :-)Var opskriften i alpaca 3 ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, opskriften er i alpaca 3 når man strikker i str. 7, ellers er den i alpaca 2.

      Slet
  11. Hov, fluff så var der en vest :-) Den er virkelig fin og sød på den lille sveske :-) mon ikke man kan gå endnu en pind op og så har man en Esmaralda størrelse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg tror faktisk godt Esmaralda kan passe den, hvis man evt strikker den lidt længere. Hun kan jo prøve den :)

      Slet
  12. Hvor er den bedårende og pigen er yndig.

    SvarSlet
  13. ser super fin ud ♥
    - både trøje og pige ;0)

    SvarSlet
  14. Hvor er den fin. De klær' hinanden godt de to :)

    SvarSlet
  15. hej
    den er bare super sød...
    og når jeg ser sådanne en fin vest ville jeg ønske at jeg havde piger...

    SvarSlet
  16. Dejlig. Tror du de en dag laver den i rigtig stor stoerrelse (voksen)?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg godt man kunne sjusse sig frem til.... Opskriften er ret enkel.

      Slet
  17. den er yndig, jeg tænkte fluks på mine børnebørn, men jeg kan ikke finde mønsteret på Tøndrings hjemmeside, kan man bare skrive at man skal have det mønster? Venligst Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ike man kan købe opskriften uden garn, men skriv da evt en mail og hør dem ad.

      Slet
  18. Ih hvor er den flot. Den er virkelig blikfang. Det er skønt med din blog for den inspirere mig til håndarbejde. Du er velkommen til også at se min blog jeg ha r også strikket børnetrøjer indimellem, men ikke med så flot et mønster som dit. Måske har du lyst til at være på min blog, det ville glæde mig også.
    Hilsen annetteskreativiteter.blogspot.com

    SvarSlet
  19. Så skjønn! JEg har bare strikket babyversjonen, men det er jo en super ide å strikke den til store barn og! Stilig!

    SvarSlet