torsdag den 12. januar 2012

Cardigan på tykke pinde

Jeg var forbi Fandango i lørdags, jeg fik selvfølgelig ikke noget af det der var på tilbud, men jeg fandt garn der egner sig til den cardigan jeg gerne vil strikke...

Jeg strikker cardigan på pind 6. Slet ikke min favorit, men skønt fordi det går hurtigt, og jeg vil gerne have den på snart. Vinden rusker udenfor, og en varm og dejlig cardigan er lige hvad jeg mangler. Det er ikke svært at blive fristet når man kigger i Naturlig Strik, der er mange flotte ting. Dog irriterer det mig at strikkemetoderne er lidt gammeldags. Jeg skal strikke alle delene for sig! Det ville da være smartere at strikke det på én gang og ærmerne på magic loop? Eller hvad? Er der en god grund til at man strikker alle delene for sig og syr alt sammen bagefter?

Nå men jeg gør bare som der står.......  i hvert fald lige indtil jeg skal strikke ærmer :-)




15 kommentarer:

  1. Hi hi - jeg har tænkt det samme vedr. at strikke "gammeldags". Synes også det er nemmere at strikke det hele sammen. MEN - så læste jeg dette indlæg:
    http://strikkeheksen.blogspot.com/2011/10/overhalet-af-et-dydsmnster.html

    Kan jo egl. godt se pointen...
    Din cardigan ser superlækker ud!

    SvarSlet
  2. Tusind tak for dit link Kirsten, det er en ret god pointe, og nogle gange skal man bare have en forklaring :-)

    SvarSlet
  3. Det var så hyggeligt at i kom forbi :-)
    Hvor ser den lækker ud, din cardigan.

    SvarSlet
  4. Jeg er helt forgabt i den bog - og synes, der er flere flotte modeller :-) Den må hjem til reolen snarest :-) Det kan godt være montering gør noget godt for formen - men jeg hader det altså af et godt hjerte - og er klar fan af ud i et stykke - også selvom det bliver tungt :-) Glæder mig til at se mere af din cardigan - god strikkelyst

    SvarSlet
  5. Den er så flot den cardigan, jeg er også helt forgabt i den bog. Ligesom du har jeg overvejet at strikke flere af modellerne rundt. Det kan godt være, det ikke er så godt for formstabiliteten, men jeg synes altså at sømmene i sådan noget tykt strik er svære at få pæne.
    Det er noget dejligt garn du har valgt og farven er skøn. Glæder mig til at se den når den bliver færdig.

    SvarSlet
  6. Jeg har det som du. Undgår for meget montering.
    Nogle gange er der dog fornuft i det, feks, hvis man er nervøs for at strikken vil trække skæv når den er strikket på rundpind.
    I dit tilfælde hvor du strikker en cardigan, ville jeg uden blinken strikke alle tre stykker på én gang. Derved bliver du også fri for den tykke søm i siden.
    Det ser ellers ud til at blive en smuk cardi;o)

    SvarSlet
  7. Wow et flot mønster. Den trøje bliver god.
    Også jeg undgår helst monitering
    - det er ikke der jeg har de bedste resultater.
    God fornøjelse med det
    Hilsen mona

    SvarSlet
  8. Den trøje bliver du glad for, det er jeg sikker på. Smart mønster og en god længde, prøv lige at tænke på, hvor lækker den bliver til foråret :-)

    SvarSlet
  9. Der er bare så mange flotte modeller i den bog - flot cardigan du har valgt!

    SvarSlet
  10. Smukt , det bliver det , jeg har også forelsket mig i den model og hvor er der mange skønne modeller i den bog :-)
    Pinde 6 er temmelig trælse at strikke på , men som du siger , så har du snart en lækker cardi at varme dig i :-)

    SvarSlet
  11. hej
    den ser rigtig flot ud... der er også en helt masse dejligt strik i den bog... glæder mig til at se den færdig og på.

    SvarSlet
  12. Dejlig blog du har her :) og sikke kompetencer indenfor strik! Sejt!

    Jeg er i gang med at strikke en bluse, men tvivler på, at jeg bliver færdig denne vinter :) måske jeg skulle vinde min egen give away og øve mig noget mere hehe :D

    God weekend.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  13. Det ligner saadan een man lige kan flytte ind i. Montering er heller ikke min staerke side. Jeg kan godt se noedvendigheden i det, men synes altsaa det er keeeeedeligt.

    SvarSlet
  14. Åh, altså nu må jeg da også snart have den bog - har set så mange skønne modeller derfra.

    Den du har kastet sig over, er jo helt vidunderlig! Mums; det bliver da den skønneste cardigan, Camilla. Lækker farve du har valgt!

    SvarSlet
  15. Tak for turen endnu en gang :-) Jeg glæder mig til at se den skønne cardigan færdig - mums :-)

    SvarSlet