onsdag den 21. december 2011

Skibstrøje

Forleden dag var jeg nede i garnbutikken Ingers i Volden i Århus. Her fald jeg pladask for en model der hang i vinduet. Den er fra Sort Lakrids og er strikket i tykt uld fra Design-Clubs Duo.
Modellen hedder Skibstrøje og I kan se mere om Sort Lakrids og modellen her. Det er Bonderøvens kone Theresa Maria Jessing der står bag, og hendes stil fanger meget godt den livsstil man ser i programmerne. Jeg kan godt lide den rustikke og lidt retro stil. Den er lynhurtig at strikke, et lille døgn tog det.

Jeg havde 10 cm garn tilbage da den var færdig!! 0-3 mdr = 60g garn, 3-6 mdr = 110 g garn. Jeg sjussede mig frem til noget lige midt imellem og brugte præcis 100g! MEGET heldigt!!

Det er julegaven til min venindes dreng som er 3 mdr. Er sikker på Milo bliver lækker i den :)





De fine mørke træknapper er købt hos Fandango

Faktaboks:
Opskrift: Skibstrøje fra Sort Lakrids
Garn: 4-trådet uldgarn, Duo.
Pind: 5,5
Forbrug, præcis et nøgle, 100g
Hot or not: Jeg syntes den er SÅ hot.

15 kommentarer:

  1. Herlig! Den så enkel ut å strikke. Var den det? Den er i hverttfall veldig flott og ser kjempedeilig ut! Herlige knapper også! :)

    SvarSlet
  2. Ih hvor er den superlækker! Kan godt forstå, at du faldt pladask for den :D Enhver baby ville blive lækker i DEN! :)

    Kig forbi min jule-giveaway HER: http://sukkerknalden.blogspot.com/2011/12/jule-give-away.html#comment-form

    Knus Ivalu

    SvarSlet
  3. hej den er super sød... en rigtig drengeting...

    SvarSlet
  4. Sød og super smart til en frisk lille gut ;-)

    SvarSlet
  5. Super fin ;O)
    Kan godt lide SORT LAKRIDS har strikket hendes lille vest med stor succes!!!

    SvarSlet
  6. Super dejlig trøje, som enhver baby må elske at få på.

    SvarSlet
  7. hold da op ! herligt !
    kun et døgn ..
    så kan man da se resultater !
    Den ser lækker ud.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Åååå, den var super fin. Tenker jeg må strikke den til barnebarnet mitt!
    Ønsker deg og dine ei riktig god jul.

    SvarSlet
  9. Å herlighet så skjønn! Den var rett og slett helt nydelig! Ønsker deg også en god jul:)

    SvarSlet
  10. Heldige Milo - det er en superskøn lille trøje du har strikket til ham! Og farven er jeg også helt vild med!!

    Glædelig jul, Camilla!

    SvarSlet
  11. Håber den har vakt glæde - den blev nemlig bare SÅ lækker ;-)

    SvarSlet
  12. For en fantastisk genser. Den var utrolig lekker. Nydelige farger til en liten gutt. :)

    SvarSlet