torsdag den 29. december 2011

Min helt egen islandske sweater

Endelig endelig endelig!!! Sikke en omgang! Men nu er jeg færdig og jeg er flyttet ind i den!

Men den har voldet mig en del kvaler.... (følgende er ikke for sarte sjæle!!)

Mønsteret blev for stramt, og jeg måtte trævle op, løsningen var at strikke mønster på større pinde, det løste problemet!  Da jeg prøvede sweateren på første gang, tabte jeg pindene og maskerne løb med lynets hast ned i mønsterdelen, mand jeg var tosset (Tude tude!).  Da jeg så var færdig, var selve bærestykket for langt og halsen alt for stor, om igen, tage en masse masker ind, og opfinde min egen måde at gøre det på så det passede. Tredje gang passede det!! I vaskemaskinen med den, og ud kom noget der så MEGET stort ud. Hmm, jeg lod den tørre og tog til sidst en sweater på der havde ærmer ned til knæene!!! Neeej... Jeg måtte trævle ærmer op nedefra, slette et helt mønster og lave ny rib. Godt så, da første ærme var lavet og passede perfekt, skulle jeg til at trævle det andet ærme op, trævle trævle, sikke det gik, MED AT TRÆVLE DET FØRSTE ÆRME OP IGEN!!!!!!! OOOOPS!

Den har drillet en hel del, men til gengæld sidder jeg nu i den blødeste skønneste alpaca sweater :-)




Faktaboks:
Opskrift: Islænder fra Kvickly
Garn: Drops alpaca, dobbelt
Pinde: knit pro nr 4
Ændringer: En masse, har regnet alt om så den fik lige den længde og pasform jeg ville have. Jeg hader for korte trøjer, så den er god lang og går næsten helt under numsen. Men når opskriften siger 43 cm til ærmer, er der nok en grund til det, jeg havde målt fra armhulen, og mente at 53 cm passede bedre. Det var så præcist 10 cm for meget :-)

20 kommentarer:

  1. Meget vellykket! Den klær dig hammer godt.

    SvarSlet
  2. Hold da fast, den er lækker!!!!!!

    Uha, uha, der har da været nogle udfordringer undervejs.....vildt!

    Godt at resultatet blev så fedt efter alt det arbejde - hatten af for dig; jeg havde opgivet forlængst, hvis det var mig.

    Kan godt forstå du er flyttet ind i den, Camilla! Den klæder dig vildt godt!

    SvarSlet
  3. Trods alle genvordighederne endte du med en utrolig smuk og lækker trøje. Godt du holdt :-)

    SvarSlet
  4. Det skal ikke være lett!
    Men så skjønn en genser det ble =)))

    SvarSlet
  5. Hold da op, et stort stykke arbejde! Men hvor er den bare blevet fin! Jeg tror helt sikkert, det kan betale sig, at lave strikke-ting om, til man er helt ilfreds med dem, det bliver man glad for i længden...

    SvarSlet
  6. Den ser superlækker ud - og bestemt også sliddet værd.

    SvarSlet
  7. Den er dødlækker:-) Du skal da helt klart have bonuspoint for ikke at give op.

    SvarSlet
  8. Hvor er du sej bare at blive ved med at kæmpe for din sag og for din sweater. Jeg havde kasten den hen i det fjerneste hjørne og startet på noget andet strik :-). Godt gået, og hvor ser den dejlig ud.

    SvarSlet
  9. hej
    du ser alle dine kvaler være ud i denne kanon flotte trøje den er da vist en ny ting som du må flytte ind i.
    det er sejt at du ikke har givet op under vejs... men den er f..... flot til dig.

    SvarSlet
  10. er du vimmer den er flot... sikken en kamp du har haft, men det må være det værd, den passer så flot..

    SvarSlet
  11. Hvor har du været tapper og holdt godt ud! Den er da blevet rigtig fed og så klæder du jo den rigtig godt ;-)

    SvarSlet
  12. Nej, den var ikke for sarte sjæle, den gyserhistorie. Men det var knagme godt, du holdt ud, for hver er det en flot sweater du har fået ud af det, og den klæder dig rigtig godt. Tillykke med at du løb af med sejren til sidst.

    SvarSlet
  13. Du godeste sikke et projekt, du må godt nok være udholdende, når du alligevel er kommet i mål, men resultatet er superflot, og den klæder dig suverænt.

    SvarSlet
  14. Sikke en gyser, godt du holdt ud for resultatet er da noget så lækkert. Den er super flot til dig :-)

    SvarSlet
  15. Sikke da en tålmodighed, du har lagt for dagen. Heldigvis er der jo kommet en rigtig lækker sweater ud af det

    SvarSlet
  16. Hvor er det godt gået Camilla. Tænk at du IKKE smed strikketøjet ad pommeren, men i stedet tog udfordringen op og oksede derudaf..

    Resultatet er blevet meget smukt og den passer bare perfekt til dig..

    PS: nu ved jeg hvor jeg skal gå hen, hvis jeg har strikketøj der driller, du er mand for alt nu er jeg sikker på;O)))))))

    SvarSlet
  17. For pokker da for et strikke-drama !
    godt du holdt ud !
    og sejt at du pillede op indtil resultatet var som det skulle være.
    Tillykke med den - den er blevet rigtig flot
    hilsen Mona

    SvarSlet
  18. Meget flot resultat! :) Men sikke da et drama! Den model har også voldt en af mine kolleger en del problemer, fordi diagrammet og indtagningerne ikke passede sammen... Blev sendt med en anden kollega hjem, og hun tryllede lidt.
    Den er virkelig flot til dig - og fint med længden. Så er den ekstra lækker og lun.

    SvarSlet
  19. Jo det VAR VIRKELIG EN GYSER. Fantastisk at du holdt ud, det viser virkelig vilje. Tillykke med det færdige resultat, du ser godt ud i din trøje. Hvor må du være glad for den og stolt af dig selv at du fuldførte.

    SvarSlet