mandag den 28. november 2011

To strømper på en gang, nedefra!

At strikke to strømper på en gang på magic loop er fantastisk! Det har jeg gjort flere gange. Men at strikke to på en gang nedefra er virkelig det tætteste man kommer på magi! Jeg er SÅ solgt!!! Det er SÅ meget lettere at lave hælen og man skal ikke samle masker op og andet rod, det er super let og enkelt at lave hælen. Jeg vil på det VARMESTE anbefale Lene Randorffs To på en pind!! Det er en meget overskuelig og meget godt forklaret opskrift på hvordan man gør. Når først man har lært sig teknikken kan man sagtens bruge sine egne gode gamle opskrifter, de skal bare lige vendes om, det er intet problem når først man får det ind under huden!


12 kommentarer:

  1. Har netop reserveret bogen på biblioteket for at se om det er noget for mig inden jeg køber bogen

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også "to på engang fra tåen-metoden."
    Jeg bruger dog to pinde, måske skulle jeg kigge på den bog du linker til:-)

    SvarSlet
  3. ih, det skal jeg også prøve - lige om straks :-)

    SvarSlet
  4. jeg har ellers altid svoret at jeg ikke skal strikke sokker, men man kan jo da se på opskriften :0)

    SvarSlet
  5. Jeg har endnu ikke fundet den HELT perfekte sokkeopskrift - men den her lyder som et godt bud... Har aldrig strikket to på én gang, men det virker som en ret praktisk måde! Dine sokker ser superlækre ud :-)

    SvarSlet
  6. Det lyder meget spændende det med 2 på en pind ..
    jeg har næsten ikke fantasi til at forestille mig hvordan.
    Men måske netop deri består udfordringen ? og motivationen til at få fat på bogen, så jeg kan få gåden løst.
    mvh Mona

    SvarSlet
  7. hej
    lyder som en kanon bog, jeg ville elske at strikke to strømper på en gang for havder at lave nr to da jeg jo har gjordt det en gang før...

    SvarSlet
  8. Der er ingen tvivl om at det er vejen frem ang. strømpestrikningen - jeg ville aldrig få lavet strømpe nr. 2 ;o)

    SvarSlet
  9. Jeg må se at få det lært!!! Længe siden jeg har strikket strømper......tænker tit at nu skal jeg altså lige have strikket nogle flere, men så bliver det ved tanken.

    Med disse herlige mangefarvede strømper har du skubbet lidt mere til min strømpe-samvittighed, så måske snart.......

    SvarSlet
  10. Jeg er enig! Man skal dog passe på ikke at blive grebet af en islænder undervejs ;)

    SvarSlet