søndag den 13. november 2011

Skovtur

Jeg startede op på min "skovtur" da vi var på Fanø til strikkefestival. Den har drillet mig. Først var den alt for stor, og jeg måtte trævle op, heldigvis ikke helt op! Så har jeg været i tvivl om størrelsen nu er rigtig, jeg har prøvet den på, men syntes stadig det er svært at vurdere.
Nu er det ærmerne der driller. Efter at have strikket ca 10 pinde rib, skal man tage ind og strikke 5 pinde rib, men indtagningerne gør at ribben forskydes, og det ser dumt ud.  Jeg kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal gøre, så nu ligger den lidt i kurven....




Her kan man sagtens se hvor skørt det ser ud!! 

Imens den ligger og skammer sig har jeg strikket en hue mere. En af mine veninder syntes også hun ville have en sort alpaca hue, så den har jeg lige taget ud af vaskemaskinen :)


9 kommentarer:

  1. hej
    øv ja det ser skørt ud, du må en tur til en anden strikker som kan hjælper dig med opskriften så denne flotte skovtur kan blive færdig..

    SvarSlet
  2. Hej Camilla. De første 10 pinde rib er i samme rib som resten af ærmet, dvs. At du bare skal strikke som maskerne viser, først efter indtagningerne er det 2 ret/2vrang rib. Den bliver flot i den gule farve du har valgt.

    SvarSlet
  3. Helle: TUSIND TAK!!!! Selvfølgelig er det sådan man skal forstå det, kan egentlig også godt se at det ser lidt skørt ud med den lange rib :) Tusind tak, jeg går fluks igang :)

    SvarSlet
  4. Den bliver simpelthen så lækker, din Skovtur!!! Skøn farve og så bliver den jo både blød og varm!!!

    Godt du fik hjælp fra Helle til ærmeribben så du kan komme videre! Det er endnu en af de gode ting ved at blogge: hjælpen er nær :-)

    SvarSlet
  5. Den bliver vel nok lækker i den gule farve - lyder til at du fik løst mysteriet, så du snart kan fremvise den færdige skovtur ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  6. For en fin halvferdig genser! Til tross for utfordringer må du ikke gi opp - den kommer til å bli nydelig til slutt:) Elsker fargen!

    SvarSlet
  7. Den bliver rigtig flot. Og det er en rigtig god farve.
    Hilsen mona

    SvarSlet
  8. Hvis det er opskriften der siger/skriver/viser at der skal tages ind på den måde, og ikke dig der har set/lavet forkert, så er der altså noget rivende galt,- for jeg kender ikke een eneste der kunne drømme om at lave, endsige gå med en trøje/bluseting, der sådan ud....

    Håber da vireklig du får løst mysteriet, for det der holder altså ikke en meter.
    Øv.

    SvarSlet
  9. .... og forøvrigt ser det ud som om du har strikket 5 pinde rib, og ikke 10 som du siger der står i opskriften.
    Ikke at det vel gør nogen forskel i fforhold til forskydningen...

    SvarSlet