torsdag den 17. november 2011

Cool hue

Jeg har en rigtig god ven, Jens, som har spurgt om jeg ville strikke ham en hue. Han hader når noget kradser, men jeg nægter at strikke i bomuld, så jeg måtte finde et kompromis. Valget blev det skønne og bløde merino fra Lana Grossa. Som kan vaskes i maskinen.

Selve kanten er super, for den er dobbelt, man strikker 15 pinde ret, en ping vrang og 16 pinde ret, så bukker man kanten op og strikker den fast igennem opslagningsmaskerne, meget lettere end det lyder, og vupti, super fed og varm kant!

Jeg sender ham huen i morgen og håber den bringer glæde i København. Indtil da er min storebror huemodel :)




Faktaboks:
Opskrift: Crenellated Hat
Str: One size
Pinde: 40 cm rundpind str. 3
Garn: Merino fra Lana Grossa, olivengrøn.
Hot or not: Tja, både brormand og hans søn på 15 har godkendt den, så det er vist hot :)

10 kommentarer:

  1. den er dælme lækker, er du sikker å¨brormand vil af med den igen :)

    SvarSlet
  2. Skøn hue i lækker farve.

    Nu skal du nok også strikke en til din storebror for den klæder ham da vildt godt!!!!

    SvarSlet
  3. Hvor er den super fin, den tror jeg han bliver glad for

    SvarSlet
  4. Den ser godt nok lækker ud. Er du sikker på at du får lov at sende den til København?

    SvarSlet
  5. Knallfin lue, den så veldig bløt og god ut å ha på også =)
    Klem Siv

    SvarSlet
  6. Den er godt nok lækker. Selv om den er svær at få øje på på grund af Carstens tandpastasmil...

    SvarSlet
  7. hej
    den er super fin og kunne tro at det kunne være svært at få bror til at aflever igang.

    SvarSlet
  8. Uh, den er da vildt lækker....eeeelsker huer ;o)

    SvarSlet