fredag den 28. oktober 2011

En Milo til Milo

Min veninde har fået en dreng, en lille baby Milo. Så hvad strikker man til sådan en, (ud over alt det jeg allerede har strikket :-)) En Milo-vest selvfølgelig! Det er lidt sjovt, for da jeg i Januar besøgte en nygravid Sarah, var jeg igang med at strikke Milo-veste til Esther, uden at vide, selvfølgelig, at der lå en lille bitte Milo derinde...
Jeg strikkede den på vej til Gøteborg i efterårsferien, og måtte desværre erkende at den blev for stor. Men pyt, han kan bruge den når han er blevet 5-6 måneder, og så er det stadig koldt udenfor. I stedet er jeg gået igang med en anden vest til ham...... (der er noget særligt over at strikke til de helt helt små....).



Faktaboks:
Opskrift: Milo
Pinde: 40 cm rundpind, nr 4
Garn: Classic alpaca. (mums!)
Str. newborn, endte som en str. 6 mdr.

14 kommentarer:

  1. Jeg er også helt vild med at strikke til de bitte små mennesker.
    At lille Milo så skal have en navnefælde at varme sig med at da sjovt.. Den er forresten rigtig skøn. Måske jeg skulle... mmm

    SvarSlet
  2. Hi hi, ham Milo bliver da efterhånden ret godt vant - bliver måske helt afhængig af Camilla strik :-) Glæder mig til at se hvad du nu har fundet på :-)

    SvarSlet
  3. Skøn vest - den bliver Milo og hans mor glad for :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød - rart med sådan en lille gut at strikke til:
    God weekend.

    kh Jane

    SvarSlet
  5. Det er da en allersødeste vest. Man skulle næsten hugge ideen med en enkelt snoning som pynt på den dame-tunika. Den ide vil jeg håber jeg ikke glemmer igen (kunne selvfølgelig skrive den ned!!!! ;-))

    SvarSlet
  6. så fin den var :) den vil nok varme godt tenker jeg :) ha en flott helg!

    SvarSlet
  7. Dejlig lille vest - og skønt at du strikker så flittigt til de små!!!!

    Jeg har bare købt en masse opskrifter, men ikke fået strikket mere end een ting til min lille niece..... Hm, måske kan hun få en lille kjole i dåbsgave?!

    SvarSlet
  8. Milovesten er en evig favoritt. Og fargen på denne var bare helt nydelig! Heldige Milo:)

    SvarSlet
  9. hej
    sød lille vest og sådanne en kan man altid bruge når man er en lille mand...

    SvarSlet
  10. Tillykke med dit 1 års jubilæum - det er lidt som at finde en krukke guld med al den inspiration, der er i blogland :-)
    Fin lille vest og ikke mindst et skønt Livstykke til din datter :-)

    SvarSlet
  11. De så størrelser er bare så søde og dejlige at strikke.
    Den lille vest er super sød :-)
    Majbritt

    SvarSlet
  12. Det er en rigtig sød lille vest.
    Og det gør nok ikke spor, at det er str. 1/2 år. Det vokser han hurtigt til at kunne passe :o)
    mvh Mona

    SvarSlet
  13. Det er jo netop fordelen ved at strikke for stort til de små, de skal nok vokse, så ed kan passe det.
    Det er en rigtig flot vest, og jeg er helt vild med farven

    SvarSlet