onsdag den 7. september 2011

Dansk Mohair sweater

I sommers var Lykke og jeg på Mors, hvor vi besøgte en lille hyggelig Dansk Mohair butik. Jeg forelskede mig fuldstændig i en stribet sweater. Jeg har generelt ikke strikket så meget til mig selv, egentlig fordi jeg er igang med et større vægttab, og så gider jeg ikke bruge en masse energi på at strikke noget jeg om nogle måneder ikke kan passe. Men den her sweater måtte jeg eje!

Jeg startede med at strikke for en måned siden, og i går kom den ud af vaskemaskinen, efter jeg have bøvlet meget med at sy ærmerne på. Tak for hjælpen Mette!!

Jeg skal have den på hele dagen i dag, for jeg er så lykkelig over at den er blevet lige som den skulle. Jeg er så vild med den!!




Faktaboks:
Opskrift: Stribet sweater model 306, den kan også købes hos Dansk Mohair, det fremgår bare ikke af hjemmesiden. Men send evt en mail?
Pinde: knit pro 3 i metal (mine favoritter)
Garn: Totrådet mohairgarn fra Dansk Mohair ca 400g 
Str: Jeg er en klar XL, men pga min strikkefasthed måtte jeg strikke S!
Hot or Not: Jeg eeeeeeelsker den! HOT

19 kommentarer:

  1. Den ser smuk og dejlig ud, og den sidder jo fantastisk på dig. Fed detalje med den gule kant.

    SvarSlet
  2. Det er nogle ret lækre farver du har valgt.
    Og vist helt perfekt til vejret *suk*

    SvarSlet
  3. Den er også rigtig flot, kan godt forstå du elsker den. Og den sidder bare perfekt;o)

    SvarSlet
  4. Hvor er den smart ,)
    God detalje med de farvede kanter.

    Yt

    SvarSlet
  5. hej
    den er da kanon flot til dig.. lækker mønster... måske ikke sidste gang du strikke den.

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot skønne striber, jeg kan også kun tilslutte mig de farvede kanter.

    kh Jane

    SvarSlet
  7. Hvor er den flot og jeg er vild med de gule kanter. Den sidder perfekt på dig.

    SvarSlet
  8. Den er jo lige dig. Det er da klart at den maatte du bare have. Godt gaaet.

    SvarSlet
  9. Hvor er den lækker! Sidder jo helt perfekt og ser blød og varm ud!

    Smukt med kanter i anden farve.

    En superskøn sweater som du nok får brugt rigtig meget de næste mange måneder!

    SvarSlet
  10. Vildt flot trøje, der klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  11. den er super sej, rigtig flot, og skøn farve ♥

    SvarSlet
  12. Øjjj....hvor er den bare HOT til dig, flotte striber og farverne harmonere godt sammen.

    SvarSlet
  13. Wauv den er lækker. Og hold da op som den sidder godt. Skønne farver til dig.

    SvarSlet
  14. Hot Hot!!
    Den sidder bare godt, og farverne er meget smukke :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er du bare laber i den skønne sag :-)Sjovt at vores mohair projekter bliver færdige med et par dages mellemrum ;-)

    SvarSlet
  16. hej
    så dig lige i børnehaven, og tøjen er kanon lækker også i virkligheden... får helt lyst til at strikke den så jeg også kunne se så godt ud....hihi

    SvarSlet
  17. Fed trøje - den sidder rigtig godt på dig. Dejligt at få lavet noget til sig selv ikke? Kender det nemlig alt for godt - mine projekter går ud over min mor, søster og mine børn ;-)

    Tak for en god blog - hyggeligt at følge dig og din familie!

    Hilsen Sarah (fru-munch.blogspot.com)

    SvarSlet
  18. Super lækker resultat... Er sikker på at du kommer til at bo i den her i det kolde vejr

    SvarSlet