onsdag den 10. august 2011

Striber

Nogle gange går garn og pinde op i en højere enhed, nogle gange er det som om garnet bare flyver på pindene og den ene pind tager den anden. Sådan er det med mit sweater projekt. Jeg købte garnet hos Dansk Mohair på Mors, og tænkte at det ville tage mig 100 år at få den færdig, for den skal strikkes på pind 3. Men, siden jeg slog op til den i onsdags, har jeg været 100% monogam!! Forstykket er færdigt og bagstykket er i løbet af i dag.....




Jeg måtte trævle om efter 10 cm. Jeg havde snoet det!!! DUMT! Men alligevel heldigt, min strikkefasthed havde jeg målt helt forkert, så den var ALT for stor, i stedet for at strikke XL strikker jeg nu XS!!!! 20 masker i stedet for 24 betyder ret meget!

11 kommentarer:

  1. Lækre lækre striber og garnet mums.....

    Glæder mig rigtig meget til at se den færdig

    kh Jane

    SvarSlet
  2. ih, hvor er du altså hurtig! Det er bare SÅ fin en model og jeg skal altså også have en :-)Tror den bliver perfekt til september på Fanø ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er I heldige I skal til strikkefestival på Fanø! Den må jeg tage til næste år...

    Og hvor er den fed i de farver! Flot flot..

    SvarSlet
  4. hej
    ja du er da rigtig godt i gang og det jeg kan se af den ser den perfekt ud til det danske efterår... og skyndt med at gå ned i tøj str. uden at gøre noget som helst. hihi

    SvarSlet
  5. 4 masker for hver ti cm, kan være af stor betydning i str ;-)
    Hvor ser det lækker blødt ud.
    Glæder mig til at se mere af den.
    Majbritt

    SvarSlet
  6. Æv med størrelsen - for den ser dælme fed ud - spændt på at se mere af den - kan ikke helt lure modellen - forøvrigt er strikkeprøver for tøse-strikkere :-)

    SvarSlet
  7. øj det ser meget lækkert ud, glæder mig til at se den færdig :0)

    SvarSlet
  8. Jeg elsker striber... og de farver som du har valgt. Glæder mig til at se resultatet... og det bliver jo lige straks med den fart du har på :o)

    SvarSlet
  9. Hvordan kunne du overhovedet tro du ville være hundrede år om at strikke den, Camilla?

    Smukke striber - og jeg venter (u)tålmodigt på afsløringen :-)

    SvarSlet
  10. Flotte farver. Glæder mig til at se det færdige resultat. Hold fast hvor får du strikket meget, har du 10 timer mere i døgnet end vi andre???
    Super flot.

    SvarSlet
  11. Fra xl til xs, hold da helt ferie for en forskel. Hvilken model har du gang i????? De farver ser heeeelt skoenne ud, og jeg skal love for at det gaar staerkt.

    SvarSlet