lørdag den 20. august 2011

Ministrik på pind 2,5!!

Jeg bliver aldrig færdig. Jeg strikker på en 40 cm rundpind nr 2,5!!! Det er miniature strik, og jeg får krampe i hænderne!
Opskriften hedder "lillebror"og er fra Duddelutte og den er skøn!! Men så små og korte pinde er en pine for mig. Det lækre alpaka er til gengæld mit favoritgarn, og det, som er skyld i, at jeg strikker på minipinde. havde jeg valgt et tyndere garn, kunne jeg have strikket på mine elskede knit-pro 3 i metal!

Men opskrift og garnet vandt, og mine hænder tabte, jeg får sikkert gigt inden jeg er færdig :).







De super fine maskemarkører har jeg købt i Signest lille butik på Amio, lige her!

14 kommentarer:

  1. Selvfølgelig bliver du færdig - og den ser så fin ud ;-)
    Godt det ikke er en herrestr. XL ;-)

    God weekend.

    SvarSlet
  2. hej
    ja pin 2,5 rundpind i 40 cm, kan være en udfordirng, men opskriften ser dud til at være udfordringen hver... så er ikker på du bliver færdig, vil glæder mig til at se den.

    SvarSlet
  3. Din "lillebror" bliver skøn, så på med vanten og videre....der er ikke lang vej tilbage ser det ud til;OD

    SvarSlet
  4. p 2 1/2!!! pu-ha. Jeg tager virkelig hatten af for dig! Godt gået. Hvis det var mig, så var strikketøjet røget over i et hjørene for længst.

    Godt du klør på. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  5. Uha jeg føler med dig - kan eller ikke strikke på 40cm rundpinde uden at få krampe og andre mærkelige lidelser......

    Lillebror ser til gengæld bare rigtig rigtig sød og meget lokkende ud......så fat mod og kæmp videre....:-)

    Kh Jane

    SvarSlet
  6. Tør øjnene, og nyd resultatet ;-) (Tør kun skrive det fordi jeg kan opveje tonen med et kram når vi ses næste gang...)

    SvarSlet
  7. Å, men å den blir superfin, da!! Stå på =)
    Klem Siv

    SvarSlet
  8. Sikke en fin Lillebror!! Du er jo heldigvis snart færdig, så du slipper nok for gigt :-)

    Og så glæder jeg mig altså SÅ meget til snart at se dig i din stribede sweater......

    SvarSlet
  9. Ministrik, godt navn. hihi. Jo, meeen det er jo ikke en herrestoerrelse xxl du er igang med haha. Tak for et godt grin. Og soed model, den faar du faerdig paa rekordtid.

    SvarSlet
  10. P 2½ kan jeg til nød gå med til, men rundpind 40 cm har jeg droppet. Prøv at kigge her:

    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/denmagiskeloekke.php

    Eller google Magic Loop. Smart, smart metode - dine hænder vil blive SÅ glade ;-)

    SvarSlet
  11. Jeg skulle også lige til at foreslå Magic Loop.
    Det er altså meget nemmere.
    Jeg demonstrere gerne hvis du kigger forbi butikken en dag :-)
    Det er simpelthen en skøn model du har gang i der. Den skulle jo nødig ende som UFO!

    SvarSlet
  12. Jeg startede også ud med at strikke den som magic loop, men min rindpind var kun 60 cm, så det fungerede ikke så godt. Jeg skulle nok bare have købt en 80 cm, men jeg tog chancen med en 40, det plejer jeg at syntes er ok. Men nu ved jeg at det er det ikke når pindene er 2,5. :-))
    Vesten er færdig og jeg viser den frem asap :)

    SvarSlet
  13. Stiig halskant! Jeg må jommen ta en kikk på linken...

    SvarSlet
  14. hej

    nej desvære kommer jeg ikke på strikkecaft i dag, skal arbejde aften, men er da klar næste gang metter har cafe.
    havde ellers glæder mig til at se hvad i alle sammen havde gang i, det er nu lidt hyggligt at se g få lysten til at strikke og lære noget nyt..
    hyg dig i aften

    SvarSlet