tirsdag den 16. august 2011

Livstykke

Eller dødsstykke??

Jeg blev inspireret af strikkefeen til at få livsstykket op af kurven..

Jeg startede op på livstykket i marts, og det har ligget i min kurv siden. Min datter forstår ikke hvorfor jeg aldrig strikker på hendes cardigan, men i stedet strikker alt muligt andet..... Men den bliver min død, den har været lidt træls syntes jeg. Jeg har gjort mig SÅ umage og så i går, da jeg endelig har fået den ud af kurven, opdager jeg en graverende fejl! Det er svært at forklare hvis man ikke kender trøjen, men resultatet ville blive er ret asymmetrisk mønster. Godt jeg har en som Mette, hun fiksede lige mit problem så det nu næsten ikke er synligt, og jeg kan nu strikke videre med ro i sindet. Nu er jeg også kommet over den trælse del af trøjen, så nu skulle det være til at holde ud.





12 kommentarer:

  1. Godt at den om op af kurven (-:
    Hun bliver da glad nu hvor den vokser og snart er færdig.
    Flot farve.
    Majbritt

    SvarSlet
  2. Den bliver da rigtig flot, men jeg kan da godt se der er en del at holde øje med samtidig. Det er nu rart når hjælpen er nær så du ikke skulle trævle det hele op og om igen for det er træls.

    SvarSlet
  3. Den skal nok blive rigtig god.

    SvarSlet
  4. Jeg hepper på dig søde! Den bliver så fin! Lige et par dages strikke monogami på den og fluff - måske ikke en sommerhat, men et livsstykke ;-)

    SvarSlet
  5. Den trøje ser da rigtig spændende ud. Og rart at du har en Mette til at hjælpe i nødends stund. :-)

    SvarSlet
  6. Ih, den ser spaendende ud. Den glaeder jeg mig til at se.

    SvarSlet
  7. Godt at der var hjælp at hente. Synd hvis den skulle ende sine dage der på bunden af kruven :)

    SvarSlet
  8. Jeg hepper også...den bliver da vidunderlig !!!

    kh Jane

    SvarSlet
  9. Håber sørme du overlever Livsstykket :-) Godt fejlen blev rettet - jeg håber du holder ud og snart kan glæde datteren med den skønne model.

    Livsstykketrøjen er fantastisk! Jeg er helt vild med den og den er en af de allerførste modeller der kom på min to-do-liste :-) Har dog ikke købt opskrift og garn endnu. Men det gør jeg! Og håber jeg synes den er sjov at strikke :-) :-) Krydser fingre!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  10. Det ser rigtig spændende ud - dit livsstykke. Og dejlig med lidt strikkehjælp. Jeg går også og kigger fru Geil lidt i kortene og overvejer om ikke man skulle afprøve én af hendes design :-)

    SvarSlet
  11. Det er en bluse som ikke er sjov at strikke men som er fantastisk når den er færdig.
    Jeg elsker den jeg strikkede for flere år siden!

    SvarSlet