torsdag den 25. august 2011

Lillebror

Jeg må tilstå at jeg blev færdig med den her lille fine vest på ingen tid, faktisk samme dag som jeg smed indlægget om pind 2,5 på :) Men! Jeg troede jo at det ville tage en evighed.

Jeg vill have lagt den på for længe siden, men jeg er lige startet på Meritlæreruddannelsen i Århus, så jeg har pludselig fået lidt travl :-) Efter næsten 2 år uden job er det SKØNT at komme igang igen!! Mere om det en anden gang, her er "lillebror"



I går da jeg kom hjem fra skole kl 21:00 lå der en gave til mig på køkkenbordet, og min mand sad og så ganske fornøjet ud, i pakken var noget jeg længe har ønsket mig, en macrolinse til mit kamera, så jeg kan tage helt close up billeder, se selv:


Jeg syntes det er vildt at man se kan se garnfibrene så tydeligt. Glæder mig til at lege meget mere med det, og blive meget bedre til det!

Faktaboks:
Opskrift: Lillebror fra Duddelutte
Garn: Drops alpaca
Pinde: Pind 2,5 på 40 cm rundpind (Never again!)
Ændringer: Har kun sat 2 knapper i, det så for voldsomt ud med 4.

Håber lille Bjørns forældre bliver glade, han skal have den som bonusgave til hans barnedåb på lørdag.


20 kommentarer:

  1. Aldrig igen skriver du.....men hvor har det været anstrengelserne værd - den er så super sød.

    Og tillykke med gaven det er utroligt hvad der efterhånden kan lade sig gøre - en meget spændende verden der åbner sig!!

    kh Jane

    SvarSlet
  2. Ihh, hvor er du heldig med ham landmands-sønnen :-) Super gave! Ikke at billederne ikke i forvejen er super lækre på din blog ;-)
    Vesten er blevet super sød - fint med bare en knap i hver side - den kan da ikke andet end at vække stooor begejstring!

    knus fra Lykke - som ikke kan få lov til at lægge kommentarer!!

    SvarSlet
  3. nydelig. for en flott blåfarge! Ha en fin uke!

    SvarSlet
  4. hej
    hvor er den sød... og det er da en rigtig fin ekstra gave, lige til at holde den lille krob varm her i efteråret og vinter. måske jeg selv skulle lave sådanne en...

    hvor sej er den linse ikke lige, fed billde den har taget.. kan godt forstå at du har ønske dig det og glæder dig til at lege med den..
    hvilken kamara har du?

    SvarSlet
  5. What a sailor. Ham har du da vist været heldig med! Og jo, du gør så! Altså strikker på pind 2½ igen, for se hvor fint det bliver :-)

    SvarSlet
  6. Du er hermed udkaaret til turbostrikker. Hvor er den blevet soed.
    Den linse,waw nogle close ups.

    SvarSlet
  7. Sikke en flot lille vest....og sikke billeder, du nu kan tage:-)

    SvarSlet
  8. Han bli'r fin, den bette mand, der får dén på! Jeg må lige ha' tjekket opskriften ud, da vi får drengebarnebarn til jul :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er vesten blevet lækker Camilla.

    Jeg savler lige over det sidste billede, "Macrolinse" det har jeg ikke hørt før. Nok fordi jeg ikke har en hujende fis forstand på de dele, men savle, savle...

    og et stort tillykke og held og lykke med din nye uddannelse.

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare sød den lille vest og så fin på de tynde pinde ;-)
    Sikke lækker en gave, det giver så mange muligheder, god fornøjelse.
    Majbritt

    SvarSlet
  11. Så fin den er den lille vest ;)
    Nu fortrydder jeg helt jeg ikke købte det mønster med ;))

    Hvor er du heldig med den makrolinse.

    Yt

    SvarSlet
  12. Fin lille vest - synes du har valgt helt rigtigt ved at nøjes med to knapper :-)

    SvarSlet
  13. Hvor fin - vil du være sød at veje den - jeg har nemlig flere rester i Drops Alpaca.... Og det er så ærgerligt lige at mangle 5 m garn:-)

    SvarSlet
  14. Den vejer 54-55g. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  15. Super tak skal du ha´og god weekend...

    SvarSlet
  16. Hvor er det en skøn vest du har strikket til den heldige lille dreng!!

    Ser frem til fede macrobilleder :-)

    Åh, det lyder spændende med meritlæreruddannelsen - håber du får mange skønne oplevelser under studietiden. Hårdt arbejde at uddanne sig til lærer på to år, men også vildt spændende.

    SvarSlet
  17. Sikke en fed gave. Det er faktisk en kunst at tasge billeder af strikketøj.

    Rigtig god fornøjelse med uddannelsen - lyder spændende.

    Rigtig fin vest.

    SvarSlet
  18. Hej Camilla.
    Bjørns forældre blev ret glade for den fine vest, men han er forlængst vokset ud af den. Hvad skal vi gøre ved det? ;)

    SvarSlet