mandag den 29. august 2011

Den dejligste dreng på vejen

Her på vejen bor en dreng med øjne så blå som skovsøer, med et hår så gyldens som en kornmark. Min datter kalder ham "min kæreste" og oven i det er han søn af vores meget kære venner. Jeg har længe drømt om at strikke ham en sweater, som han kan have på i haven når han leger.
Da jeg faldt over Veeras Fishermans Pullover, var jeg ikke i tvivl. Hos Garnværkstedet kunne jeg få det skønne Colorado fra BC garn til kun 20 for et nøgle, i den skønne blå farve. Det er 100% lækker uld, men det kan vaskes i maskinen, og det er smart når man gerne vil lege med mudder og mor ikke har tid til at vaske i hånden





Faktaboks:
Opskrift: Fisherman's pullover
Garn: Colorado fra BC garn
Pinde: Knit pro nr. 5,5
Ændringer: Strikkede længere end opskriften sagde, og måtte lave 6 masker ekstra på hvert ærme, ellers blev de for smalle. (Det erfarede jeg må den måde at jeg først strikkede begge ærmer, og så trævlede dem op igen (ha ha), det er dumt!!)
Hot or Not: Ja, jeg fik det største ros man kan få, for Jakob sagde: Hvor er den lækker blød og jeg vil ikke have den af!!! Stik den!

13 kommentarer:

  1. Sikke en skøn farve, det er en rigtig god trøje, jeg kan godt forstå han blev glad for den.

    SvarSlet
  2. Lækker knægt i en lækker trøje. Dejligt den faldt i god jord og mon ikke den bliver slidt op :-)

    SvarSlet
  3. Godmorgen Camilla
    Skøn model...:o)
    Måske jeg skulle prøve den til mine drenge???
    God Tirsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  4. Den er bare SÅ fin til ham :-) - og som forudset passede den blå farve super til skovsøerne!

    SvarSlet
  5. Ja, den kan jeg ikke stikke. En dreng der kan lide hjemmestrik, behold ham endelig som "svigersoen" hihi, han kan da ikke vaere heeelt tosset haha.

    SvarSlet
  6. Sikken en dejlig trøje i en skøn farve!

    SvarSlet
  7. hej
    hihi, sød lille modtager, og så er det bare med at holde strikkepinde i gang...

    SvarSlet
  8. Vi behøver ikke at sige noget, Jakob har sagt det hele. Søde dreng :-

    SvarSlet
  9. Ja, sådan en svigersøn må du holde på ;-) På det nederste billede kan vi jo se, at farven passer perfekt, lækker lille trøje :-)

    SvarSlet
  10. Dejlig unge og enhver svigermors drøm....specielt i den skønne trøje!
    Kh Karen

    SvarSlet
  11. Hvor skønt når børn også kan fornemme kvaliteten. Så gider du nok godt strikke til ham en anden gang igen

    Hilsen BIrte

    SvarSlet