søndag den 31. juli 2011

Nova kjole

Så blev Novakjolen færdig. Det har taget lidt tid, for da jeg var halvvejs fandt jeg ud af at den var for stor, så jeg måtte trævle op og starte forfra. I går var skønne Ellen på besøg, og så fik hun sin kjole, den passede perfekt, puha! :-)






Knapperne er små kokosknapper


Jeg er meget tilfreds med resultatet, og meget tilfreds med garnet. Jeg har strikket i hør/bomuld, og inden vask syntes jeg det slaskede en smule, og man kunne se mine små ujævnheder. Men efter vask er det fantastisk, det trækker sig super fint sammen og bliver jævnt og dejligt. Skal helt sikkert strikke i det garn igen!

Faktaboks:
Opskrift: Nova fra Signest 
Garn: Allino 50% bomuld 50% hør. Fra BC garn.
Pinde: 2,5 og 3. Knitpro rundpinde
Ændringer: Har lavet korte ærmer i stedet for lange, så kan den også bruges om sommeren.
Garn og knapper er købt hos Garnværkstedet.

18 kommentarer:

  1. Hold op hvor er den yndig og skønne skønne farver du har valgt...flot !!
    Og tak for linket - nyt for mig !!

    kh Jane

    SvarSlet
  2. Sikke en yndig kjole i nogen skønne farver. En rigtig sommer kjole, men den kan jo bruges som tunika til vinter.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare alt for SKØN!!! FEDT!
    Og om vinteren kan hun jo bare få en langærmet t-shirt under, som matcher i farven..

    IH! Glæder mig helt til at komme ordentlig i gang med at strikke igen:D Det går altså lidt langsomt, når Jonathan er så krævende :D

    SvarSlet
  4. Altså ikke krævende på dén måde.. Men han tager al min tid :D

    SvarSlet
  5. Sikke da en fin lille model, og nogle fine farver du har valgt.
    Har straks været inde og hente opskriften :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare blevet skøn, og farverne er perfekte sammen. Det kan godt være jeg bliver nødt til at kopiere ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet yndig :o)

    SvarSlet
  8. Det er en helt skøn kjole. Jeg er pjattet med lilla og grøn ammen. Og knapperne passer perfekt.

    SvarSlet
  9. Hvor er her blevet fint på din side. Den model er da så sød, og det er nogle gode farver du har valgt til hende. Og et stoltere blik end det hun viser på billedet findes ikke. Lyder dejligt at du er tilfreds med garnet. Skal selv til at prøve det. Bliver spændende.

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare blevet fin - skøn kjole i dejlige farver. Og som den læder hende

    SvarSlet
  11. "k"læder hende. Der manglede lige et K :-)

    SvarSlet
  12. hej
    hvor er den dejlig og den passer da perfekt til den lille prinsse.

    får jo helt lyst til at lave den også, men har kun drenge og de vil nok blive lidt sur over at få en kjole.

    SvarSlet
  13. Hvor er den skøn ,)
    Super farver du har brugt.

    Yt

    SvarSlet
  14. Nåh, så godt de klæder hinanden - sej lille kjole i rigtigt fine farver :-)

    SvarSlet
  15. Nydelig kjole! Herlig fargekombinasjon :)

    SvarSlet
  16. Åh, jeg sukkede jo af fryd over de farver da du første gang viste dem - nu kan jeg sukke over en skøn kjole i de fede farver.

    Camilla; du laver altså FOR LÆKRE ting!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  17. Lækker kjole og skøn prinsesse.

    SvarSlet
  18. Den blev super fin og Ellen er da for lækker i den :-) Gode knapper du valgte! Knus herfra

    SvarSlet