torsdag den 14. juli 2011

Flod sokker

Endelig har jeg fået projekt "Finsk flod" på pindene. Det er en opskrift der er inspireret af den finske flod Kalajoki. Siden jeg så sokkerne første gang på ravely har jeg været solgt, og da jeg for nogle måneder siden fik mit smukke strømpegarn fra wollmeise, har jeg glædet mig til at komme igang.
Nu er der strikket et lille stykke, lige nok til at man kan fornemme floden der begynder at løbe ned ad foden.


Udfordringen bliver at få det til at gå op på magic loop, ifølge opskriften strikkes der på 3 pinde og der skal til sidst strikkes anatomisk tå, vi får se hvordan det kommer til at gå. Faktisk ville jeg rigtig gerne have strikket nedefra og op, så jeg kan udnytte garnet bedst muligt, men det har jeg stadig ikke fået lært..

5 kommentarer:

  1. De bliver da bare så flotte!!

    Din pakke er pakket og bliver sendt i morgen.

    SvarSlet
  2. Wuhu, de er vildt flotte. Både model og garn :)

    SvarSlet
  3. Sikke nogen flotte strømper, dem kan jeg godt forstå at du er faldet for. Farve er også skøn

    SvarSlet
  4. Det er vel nok et skønt mønster:-)

    SvarSlet
  5. Super flotte - glæder mig til at se dem færdige :-)

    SvarSlet