fredag den 3. juni 2011

Petrine nr. 2

Så er petrine nr 2 kommet af pindene. Vasket i går og tørret i løbet af natten, og dugfriske billeder af storetøsen i haven :) Hun er glad og jeg er meget glad!! Den sidder præcis som jeg ønskede!




Petrine er et strikkekit jeg købte hos garngalleriet til fiberfesten. Den føste Petrine blev ALT for stor. Så denne gang har jeg været meget omhyggelig med at måle og tjekke strikkefasthed, og det betaler sig!




Ja, hun kommer jo nok ikke til at bruge den i weekenden, for det bliver endelig sommer :-) Men nu er den færdig og jeg kan glæde mig til at se hende i den hele efteråret.




Faktaboks:
De fleste oplysninger kan I finde under den første petrine, men jeg har ændret lidt: Færre udtagninger i raglan, dette er gjort for at få præcis det antal masker jeg ønskede. Desuden har jeg ikke lavet udtagninger for hver 5. cm hele vejen ned, for jeg ønskede ikke A-facon, men en lige ned version.
Hot or not: Too hot for summer :)



7 kommentarer:

  1. Petrine ser ud til at være lækker. Jeg kan godt forstå, at modellen ser glad og tilfreds ud.

    SvarSlet
  2. den var kjempe fin, og sitter som ett skudd :) LIkte fargene, flotte sammen! ha en flott helg!

    SvarSlet
  3. Så lykkedes det. Det er da lige før tøsebarnet vil beholde den på selv om det er sommer.

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet fin.. har selv overvejet mange gange at strikke den til mig selv, da jeg så de også havde lavet den i voksen str. :-)

    SvarSlet
  5. Smuk Petrine til en smuk model ;-) tror også at den bliver en hot efterårsmodel.

    SvarSlet
  6. Sød Petrine! Modellen ser også ud til at være tilfreds:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare blevet fin!
    Findes den kun i børnestr.?

    SvarSlet