tirsdag den 7. juni 2011

Enkel vest fra Pickles

Jeg så denne fine lille vest første gang hos Strikk og Tøys. Opskriften er fra pickles, der kan man jo gå amok i lækre opskrifter og lækkert garn!! Den er tiltænkt en særlig lækker lille sild der bor i kbh og som vist skal have denne sendt snart.




Jeg var sikker i mit valg af alpaca, det går man aldrig fejl i byen med! Jeg var også sikker på at den skulle være lys grøn. Men de to varianter der er i drops alpaca var ikke lige det jeg søgte, den ene var for skrap, den anden for mild. Men i kombination var de perfekte!! De store træknapper er super lækre til syntes jeg!



Faktaboks:
Opskrift: Pickles: "Enkel Vest"
Garn: to tråde alpaca
Pinde: 4,5.
Str: 1 år.
Den er SÅ let at strikke, to aftener og så er den af pindende igen. Perfekt projekt midt i mit store sweaterprojekt!!

9 kommentarer:

  1. Den lille sild bliver bare sommerlækker i den lille søde vest :-)
    Farverne er super flotte sammen. Det er skønt med projekter der hurtig er af pindene igen.
    God dag

    SvarSlet
  2. Sikke fine de farver er sammen. Jeps, den heldige unge bliver smart :-)

    Og igen har du jo bare megameget overskud til at strikke til andre. Går dog ud fra at din lækre sweater også skrider fremad - du er jo Speedy-Needle-Herself :-)

    SvarSlet
  3. Vidunderlig vest... og sikke skøn farve.
    Er det ikke bare forunderligt at man kan have en farve der ikke dutter, men blandes den med en anden så bliver den smul;0)

    SvarSlet
  4. Så fin den ble! Ja, ikke sant det er et raskt og god arbeid å holde på med. Fargen ble kjempefin og knappene sto veldig godt til vesten!

    SvarSlet
  5. Forresten, takk for kommentaren på blåbæryoghurtjakken. Mønsteret er hentet fra "Strikk til nøstebarn" av Katrine Gregersen, det har jeg glemt å skrive i innlegget mitt. Det skal jeg jommen editere inn!

    SvarSlet
  6. Skøn vest i en lækker sommerfarve. Og herlig størrelse at strikke.

    SvarSlet
  7. Hvor er den sød og i en lækker farve god ide med at blande de to grønne alpaca farver.

    Og tak for linket så man lige kunne blive endnu mere fristet.....

    kh Jane

    SvarSlet
  8. Jeg er også helt vild med Pickles - både deres udtryk og deres skønne garner.
    Vesten er virkelig "nuser" og perfekt i faven til en lille sød "sild"

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare sød, skøn farve!

    SvarSlet