tirsdag den 21. juni 2011

Endelig endelig færdig!!

I 2009 fik jeg den idé, at jeg ville hækle et sengetæppe. På det tidspunkt havde jeg ALDRIG hæklet før. Jeg fandt en opskrift på Ravelry, Babette hed den, så hentede jeg garn og hæklenål med Lykke nede i Mettes biks, (de må have grinet deres røv i laser, aldrig så meget som en fastmaske, og nu planen om 2 x 2 meter hæklede lapper :-)) Planen var 4 tæpper der skulle syes sammen til et stort tæppe. Men nu har jeg lavet to tæpper, et til hver sofa, og ikke noget til sengen. For det første bliver det ALT for tungt, for det andet lærte jeg i mellemtiden at strikke, så jeg har ikke tid til at hækle to tæpper til. De er også så fede at de hellere må bo i stuen :-)
Tæppe nr. 2 er netop færdigt, se selv, jeg er SÅ glad!!


Jeg har hæklet to runder med sort. På tæppe 1 er der kun en runde, men den skal have en runde mere, på et tidspunkt...




Faktaboks:
Opskrift: Babette Blanket (søg på Ravelry)
Garn: Drops Muskat i 19 forskellige farver. 
Nål: 3,4 og 4. Men kun fordi den ene nogle gange var væk, og jeg nogle gange havde glemt hvilken str. jeg brugte...
Ændringer: Vist ikke rigtig nogle.... andet end jeg har hækle to runder sort som afslutning på hele tæppet.
FIF: Jeg syede lapperne sammen undervejs, så jeg ikke sad med alle lapperne til sidst, så ville jeg aldrig været blevet færdig!



23 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte tæpper ;)
    De skal nok komme til at gøre godt med den Danske sommer vi har.

    Yt

    SvarSlet
  2. Superflotte - dem kan du bestemt godt være stolt af

    SvarSlet
  3. De er godt nok flotte og sindssygt godt gået af en "nybegynder". Dem kan du være stolt af.

    SvarSlet
  4. De er SÅ flotte!!! Og vi grinede ikke vores røv i laser, personlig var jeg faktisk en smule flov over at kaste dig ud i sådan et kæmpe projekt. Efter at have lært dig bedre at kende, er det gået over, for nu ved jeg jo at du ALDRIG gør noget halvt. Knus

    SvarSlet
  5. Hvor er de da bare super fede.. Godt gået :o)

    SvarSlet
  6. WOW!! Vanvittig fine!
    Imponert hilsen fra
    Siv =))

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare flotte, sikke et helvede at sy alle dem sammen :-P jeg gir snart op på mit det lille gisp
    lækkert med to:)

    SvarSlet
  8. Er du så færdig... de er fede, flotte, fantastiske lækre, smukke og meget meget mere.

    SvarSlet
  9. Ualmindelig flot og farverigt tæppe! Fantastisk at det er dit første hækleprojekt.

    SvarSlet
  10. Wauu....de er overfede begge to, hvilke fantastiske farver. Flot :-))

    SvarSlet
  11. hvor er det fantastisk. Var det mine "boede" de også i stuen :-)

    SvarSlet
  12. WOW , jeg forstår godt at de må bo i stuen , de er super flotte :-)

    SvarSlet
  13. Man bliver helt åndeløs. Hvor er det bare smukt.

    SvarSlet
  14. Hvor er de altså både søde og ret sjove - kan godt forstå de må bo i stuen.
    Ret flot klaret når du ikke har hæklet før !!!

    kh Jane

    SvarSlet
  15. Du er jo bare SÅ sej! De er helt vild fede dine tæpper og passer jo bare über-godt ind stuen. Hvor er jeg glad for den dag dine øjne åbnede sig for hækle-og strikkelivets glæder - det er en sand fornøjelse at dele det med dig! Knus

    SvarSlet
  16. Fantastiske! Dette r tepper å bli glad av! Jeg er elendig på hekling, men Babetteteppet er den oppskriften som gjør at jeg har lyst til å lære meg det skikkelig... det bare er så mye strikk som skal testes først.

    SvarSlet
  17. Fantastiske tæpper - jeg bliver vildt inspireret og får lyst til fluks at hækle mit eget sommertæppe - ved dog at processen er så lang at jeg går død i det undervejs. Hatten af for din vedholdenhed og tålmodighed - du viser det er kampen værd :-)

    SvarSlet
  18. Rank ryggen og sæt en fjer i din hat! :)
    Virkelig flotte tæpper, som kræver tålmodighed og tid. Stor respekt herfra.
    Knus Louise

    SvarSlet
  19. Hvor er du bare sej. Og hvor er de bare blevet flotte. Nu har jeg kredset rundt om den haeklenaal i flere aar.

    SvarSlet
  20. Hold da op hvor er det blevet super flot!!
    Jeg er meget imponeret!

    SvarSlet
  21. sikke et flot tæppe!!
    Vh Thea
    fra http://the-knitting-bee.blogspot.com/

    SvarSlet