mandag den 16. maj 2011

Nu med raglan!!

Jeg har strikket min første rigtige sweater med raglan ærmer!!! Jeg er meget glad, for jeg har altid tænkt at jeg først var en rigtig strikker, når jeg kunne strikke en sweater. Og nu har jeg gjort det!! Med raglan ærmer og knaphuller og det hele!! Den har små skønhedsfejl, og det med halskanten fatter jeg ikke helt, så skal nogle maske hvile, nogle skal lukkes af, og der skal samles nye masker op, det ser dumt ud synes jeg, og man kan godt se hvor jeg har samlet masker op. Næste gang vil jeg gøre som Mette siger, og lave vendestrik i stedet!

Den lille trøje er til en kær veninde som venter en dreng i September, lur mig om ikke den dreng drukner i mit strik :-)






Faktaboks:
Opskrift: Drops 20 - 16
Garn: Drops alpaca
Pinde 4 + 4,5 
Ændringer: Slog 18 masker mindre op end den mindste størrelse, da drops efter sigende er brede i størrelserne, men den er stadig stor syntes jer..... Men så må bebs vente et par måneder med at flytte ind. Har strikket ærmerne på magic loop, og min strikkefasthed er åbenbart lidt fastere på magic loop, end når jeg strikker almindeligt..... skørt...

8 kommentarer:

  1. Meget lækker lille trøje. Heldige veninde.

    SvarSlet
  2. Å, den var søt =)
    Jeg strikket en lignende en til lillebror, lilla koftan av petraO, og vi brukte den veldig mye. Den er strikket ovenfra og ned, veeeldig fin oppskrift.
    Fin maikveld til deg,
    mvh Siv

    SvarSlet
  3. En rigtig sød lille trøje der helt sikkert nok skal blive påskønnet.

    Et lille tip når du skal samle masker op i f.eks. halsen så kan du bruge en hæklenål så du hækler masker op giver altid et pænt resultat.

    kh Jane

    SvarSlet
  4. Saa er svendeproeven bestaaet hihi. Den kan din superheldige veninde da ikke saette andet end pris paa.

    SvarSlet
  5. Åh, Camilla, altså. Rigtig strikker, det har du da været længe. Men lækker, det er den :-)

    SvarSlet
  6. Hej Camilla :)

    jeg har bare brugt alm billigt bommulds garn, kvickleys det bedste hehe :) det ufærdige tæppe er også bommulds garn men fra garn biksen da jeg blev lidt kræsen med farverne.
    Var dine lange strømper svære at strikke? ville elske at kunne. Jeg kan godt strikke men ikke sån heeelt rutineret :)

    SvarSlet
  7. Åh, farverne i den trøje er bare SÅ skønne - desværre er det ikke til at fange med kameraet (selv ikke dit!) Den er bare kæmpe sød og baby bliver så lækker i den trøje :-)

    SvarSlet
  8. Fin, fin sweater til heldig lille baby-dreng!

    Men Camilla; rigtig strikker var du længe inden den sweater!!! Ihvertfald i mine øjne.

    SvarSlet