tirsdag den 10. maj 2011

Knælang fryd!

Jeg købte dette garn til fiberfesten i sin tid, og jeg har glædet mig som en gal til et par knælange sokker i dette lækre håndfarvede arwetta. Jeg har strikket og strikket og strikket, OMG det tager tid at strikke lange sokker :-)

De blev færdige i lørdags, og de kom i brug med det samme. Kølige aftener er meget sjovere med lækre hjemmestrikkede sokker! I aften slår jeg op til at par nye, mit wollmeise skal på pindene :-)





Faktaboks:
Opskrift: Ja, den er lidt hjemmelavet, men jeg strikker ALTID sokker efter skauogco's sokkeguide. Men jeg har bare taget masker ind hist og pist. Jeg startede med 68 masker og sluttede med 52.
Garn: Arwetta håndfarvet strømpegarn
Pinde: Magic loop på pind 3

11 kommentarer:

  1. Lækre sokker! Wollmeise garn har jeg til gode at prøve. Det er endnu ikke lykkedes mig at få fat på noget:-)

    SvarSlet
  2. Hjemmestrikkede sokker er bare bedst og helt uundværlige.

    Jeg fik aldrig svaret dig på, hvilket garn jeg har brugt til Owls. Men det er Cascade 220.

    SvarSlet
  3. Ai-ai, de var fargerike og glade =)
    Mvh
    Siv

    SvarSlet
  4. Ahhhhh. Til både garn, farve og sokker :-)

    SvarSlet
  5. Har selv garnet liggende og jeg glæder mig nu endnu mere til at strikke strømper af det :)

    Jeg hilser Pernille og siger til hende at du er vild med hendes strikkevejl. Hun skal da bestemt lige forbi og se dit resultat. Ved at hun har brugt god tid på at formulere sig, så forhåbentlig alle kan få glæde af vejl.

    Kh Henriette :)

    PS: har været SÅ inspireret af farverne i din Camomille, at jeg er begyndt på et sjal der har næsten samme farver i. Dog har jeg tilføjet en gul, så det bliver til en Bellis i stedet for. Tak for skøn inspiration. ;) OG OG så var det da dødærgeligt at jeg ikke var forberedt på at du var på messen i Odense, for så kunne Pernille jo have hilst på dig derovre. Vi var der søndag.

    SvarSlet
  6. Det er bare det bedste, og dine er velnok blevet flotte.

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor har du produceret på det sidste ;-) og jeg er næsten gået glip af dit skønne Camomille. Det er så flot, og hvor passer øreringene flot til.

    Dit "gavesjal" er skønt - og som den danske sommer plejer at være, skal der nok blive brug for det en kølig aften. Flot med den lilla kant til det sorte.

    Lækre strømper. Skønne farver.

    SvarSlet
  8. De er bare kæmpe skønne - totalt lækre farver! Pasformen er også god, så godt gået frøken amatør - NOT!

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er de sokker lækre!!!! Farverne er dejlige - du er sørme produktiv!
    Kh Karen

    SvarSlet
  10. Lækre sokker i skønne farver.

    SvarSlet
  11. Lækre sokker!! Og fede farver.. :D
    Jeg er endelig blevet færdig med mit moskussjal :D

    Jeg tænkte på, du har skrevet at man bare kan skrive til dig for at få den danske oversættelse af strikkeopskriften til den der ugle-ting til iPhone.. er det mon stadig muligt??

    Du kan sende den til mig på iemartinsen@gmail.com, hvis det er muligt. :)

    /Ivalu

    SvarSlet