fredag den 29. april 2011

Vaske ægte retro!

Vi er på vej i børnehave, og selvom solen skinner, så er det lidt køligt om morgenen. Lilletøsen smutter ind på værelset for at finde en trøje, og kommer ud med denne røde sag på. Hun har ikke haft den på før, den er ny i hendes skab, men ikke ny i mit :-)
Den er ca 28 år gammel, min mor (som eller slet ikke strikker) strikkede den til mig da jeg var lille. Lækkert rødt uld, fint fint mønster!

Det var så fint og rørende at se hende stå der i min røde trøje!

At strik kan leve så længe er jo fantastisk, tænk hvis mine børnebørn en dag bruger noget af det, jeg strikker til mine piger nu?




Gad vide om mønsteret findes endnu?

12 kommentarer:

  1. Hvor fantastisk! Den er bare SÅ sød til hende, vores allesammens yndlings primadonna ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin - det er da skønt, at den er blevet gemt:-)

    SvarSlet
  3. Hej Camilla

    Super fin trøje på din yndige datter. Mønstret er helt sikkert at finde, ellers må du selv lave en kopi..:-) Held & Lykke..

    God fredag / RikkeBo

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig historie - og yndig ser hun jo ud !!

    kh Jane

    SvarSlet
  5. Hvor er det en fin rød trøje! Og det er virkelig fantastisk, at strik kan "overleve" så længe:-)

    SvarSlet
  6. En smuk trøje til en smuk pige :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det dejligt når tingene går i arv og så ser hun ret glad ud for den, smuk trøje ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor herligt at hun selv har valgt lige netop den trøje :-) Det er et rigtigt fint mønster og sjovt med vide 80'er ærmer; mon ikke nogen har opskriften liggende? Dejlige billeder af tøsen :-)

    SvarSlet
  9. hvor er det sødt
    hilsen mosteer

    SvarSlet
  10. Hvor er det en skøn trøje og en yndig lille pige. Det er fantastisk at den holder endnu, men jeg kan fortælle dig at jeg har et sjal som jeg strikkede til min mor i 1970-erne, det er næsten identisk med de Camomille-sjaler, der florerer her i blogland.

    Jeg kom ind på din blog, fordi jeg søgte Camomille-sjaler. Du har strikket rigtig mange fine ting og jeg ønsker at være fast læser af din blog:O)

    SvarSlet