torsdag den 14. april 2011

Petrine til Storetøsen

Det har været en sand fest at strikke denne tunika til Noomi. Man skifter hele tiden farver og når der er 20 forskellige, ja så er det altså virkelig sjovt at se farveskiftene hele tiden.
Lykke og jeg købte Petrine som strikkekits til fiberfesten og vores døtre som jo er bedste venner, er vilde med at gå i ens tøj. Så lige om lidt kan de rende rundt i deres petriner :-)

Lykke har lavet en god forklaring omkring farver, terningkast og farvegrupper, så læs om det her.






Den er blevet lidt stor i ærmerne, så jeg kan faktisk selv lige præcis have den på, men den passer hende nu alligevel meget godt og er ret fed til hende. Hun må stå model en af dagene, lige nu er hun i skole :)





Svigermor havde fødselsdag i går og fik sit røde silkesjal. Jeg havde glædet mig rigtig meget til at give hende det, og jeg syntes hun ser glad ud :)

9 kommentarer:

  1. Det er en sød model og farver du har strikket i til storetøsen ;))

    Vidste svigermor hun skulle have et rødt sjal,
    eller er det bare en tilfældighed hun har en bluse på som passer så fint til ;)
    Flot sjal. Glad ser hun ud.

    Yt

    SvarSlet
  2. Rigtig flot bluse til storetøsen - dejlige farver og en morsom måde at kaste terninger om farveskift.

    Svigermor kan da kun være glad for sådan en skøn hjemmestrikket gave - farven klæder hende rigtig godt.

    Camomillen i dit forrige indlæg er bare blevet rigtig flot !!

    kh Jane

    SvarSlet
  3. Den er rigtig flot. Hvilken designer står bag, hvis jeg skal kikke efter den, og hvilken størrelse fås den i?

    Hun ser glad og tilfreds ud din svigermor.

    SvarSlet
  4. Hvor er den altså bare fed, kan godt mærke at der bliver pres på for at jeg også bliver færdig med min ;-)
    Godt at det blev det røde sjal svigermor fik, den lyseblå ville slet ikke have passet til hendes tøj ;-)

    SvarSlet
  5. hej Camilla

    hvor er den flot din Petrine :)... absolut skønne farver...
    svigermor ser rigtig glad ud - så mon ikke det faldt i god jord :)
    kh♥

    SvarSlet
  6. Sjalet klæder virkelig din svigermor - dejlig gave!
    Og Petrine er bare blevet superflot; skønne striber i fede farver.

    SvarSlet
  7. Så fint - dit sjal til svigermor ;-)

    Altså - jeg er da vild med Petrine. Hvor har du købt kittet?
    Jeg er sikker på at de 2 tøser kommer til at se super duper lækre ud sammen i deres stribede bluser.

    SvarSlet
  8. Petrine er fra gargalleriet.dk i Ry, men den kan vist ikke længere købet som kit. Måske hun dog vil sælge opskriften?

    Tak for alle de positive tilbagemeldinger, de varmer :-)

    SvarSlet
  9. Petrine er så smuk, er vild med farverne, kan forstå at de alle bliver forskellige alt efter hvordan farverne kommer.
    God weekend

    SvarSlet