lørdag den 16. april 2011

Orange ugle

Der er gået inflation i uglerne, i hvert fald smitter de i min omgangskreds, og jeg har måtte strikke en til, til min veninde Mette. Den er strikket i to tråde drops alpaka.





Opskriften findes på ravelry, hvis man ønsker en dansk oversættelse, så læs videre:

iPhone ugle
Slå 24 masker op på pind nr 3,5.
Strik dobbelt de første 6 pinde = *1r, 1maske løst af, 1r, 1maske løst af* pinden ud
Når du har strikket 6 pinde deles maskerne nu på to pinde. Du holder to pinde i din højre hånd, og sætter skiftevis en maske på den ene pind og en maske på den anden pind, således at retmaskerne er på den ene pind og de løse masker på den anden på den anden.  Hæft allerede nu den løse ende.
Vend ”vranden ud” på strikketøjet.
Nu strikkes der rundt som på almindelige strømper, der skal være 6 masker på hver pind.
C4B= sæt to masker på en hjælpepind BAG arbejdet, strik to masker ret fra pinden i venstre hånd, strik de to masker ret fra hjælpepinden.
C4F= sæt to masker på en hjælpepind FORAN arbejdet,  strik to masker retfra pinden i venstre hånd, strik de to masker ret fra hjælpepinden.
Uglen strikkes over pind 1 og 2:
Runde 1-3: 2vr, 8r, 2vr, (pind 3 og 4 strikkes ret)
Runde 4: 2vr, C4B, C4F, 2vr (pind 3 og 4 strikkes ret)
Runde 5-11: som runde 1
Runde 12: Som runde 4
Runde 13: Som runde 1
Runde 14 og 15: 2vr, 1r, 2vr, 2r, 2cr, 1r, 2vr.
Runde 16 og 17: Som runde 1
Runde 18: Som runde 4
Runde 19: som runde 1
Runde20-24: ret hele vejen
Runde 25-31. strikkes i rib.
MEN! Start med 1vr og så *2r,2vr,2r,2vr* sidste maske strikket vrang! Så bliver forsiden nemlig finest fordi ribben er symetrisk!

22 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn :)
    Er din danske opskrift gratis eller en du sælger?

    SvarSlet
  2. Jeg syens altså også de ugler er fantastiske, min mobil bor også i sådan og jeg har strikket et par stykker ekstra.

    SvarSlet
  3. Dejlig mobiltaske.

    Opskriften på dansk? Den kunne jeg godt bruge!

    God weekend

    SvarSlet
  4. Opskriften er gratis på ravelry, og min danske oversættelse er også gratis, send mig jerse mail, så sender jeg opskriften :-)

    SvarSlet
  5. Åh, sådan en må jeg have! Jeg vil rigtigt gerne have opskriften på dansk. min mail er: elsebethmalm@gmail.com
    knus Elsebeth

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Du må meget gerne sende opskriften på dansk til mig. Min mail: jette@danlogic.dk
    Tusind tak.

    SvarSlet
  8. Også til mig og tak fordi du har oversat ;-)
    snekke@privat.dk
    1000 tak

    SvarSlet
  9. Hm, jeg må vist også hellere få strikket mit mobilhus inden jeg bliver alt for misundelig over uglerne ;-) Hun er heldig, hende Mette :-)

    SvarSlet
  10. Den er rigtig sjov. Sikke et flot Camomillesjal du fik lavet, og din "Petrine" ser dejlig ud.

    SvarSlet
  11. Hej

    Håber du vil dele til én uden blog :-)

    gka@suf.dk

    tak tak Gitte K

    SvarSlet
  12. Hej, åh, sådan en dansk ugle-opskrift vil jeg da forfærdelig gerne eje, er den til salg eller hvad?
    Hilsen kiks@privat.dk

    SvarSlet
  13. Hei! Kan du sende meg oppskriften på denne?
    Tusen, tusen takk,
    mvh Siv
    sivsepost@gmail.com

    SvarSlet
  14. Skøn mobilgadget...
    Jeg elsker de dér ugler, men mit strikkeordforråd rækker ikke til engelske udgaver, vil du sende din danske oversættelse?
    Mvh.
    rasmussen.sonja@gmail.com

    SvarSlet
  15. Vil du sende den danske oversættelse til mig?

    tina_laustsen (a) hotmail.com

    Åå forhånd tak.

    SvarSlet
  16. Hej

    Kan jeg også bede om opskriften på dansk

    Heidi

    blom@vmn.dk

    SvarSlet
  17. hej.
    jeg kunne også rigtig godt tænke mig en din opskrift..
    min mail er louisedrejdal@ovi.com
    på forhånd tak
    .. Vh Marie

    SvarSlet
  18. Hei! For en fantastisk flott iPhone ugle! Nå har jeg laget mange, og de er SÅ fine!
    Jeg har linket til deg på bloggen min i dag, håper du syns det er ok. :)

    SvarSlet
  19. hej jeg er helt vild med disse ugle du må gerne sende opskrften på dansk til mig min mail adresse er o.r.skov@mail.dk

    SvarSlet
  20. Jamen opskriften er jo i mit indlæg :)

    SvarSlet