mandag den 25. april 2011

Jagten på Wollmeise

Lykke fortalte mig om wollmeise, og af en eller anden grund, så vil man bare ekstra gerne have noget hvis der er umuligt at få fat i. Wollmeise er næsten umuligt at få fat i. Vi sad klar en tidlig fredag morgen, og jeg fik et nøgle strømpegarn, der er 150g, så der er nok til et par gode lange sokker.
Farven hedder pistasie og siden der ikke var noget billede, måtte jeg jo bare satse på at farven var lækker.
Farven er mega lækker!!





Nu gælder det om at finde en god opskrift, jeg vil gerne strikke fra tåen og op, men jeg har ikke prøvet det før, magic loop gåden har jeg løst,  nu må jeg lære det andet. Jeg har fundet denne opskrift på ravelry, de er ret finde syntes jeg, se selv billedet herunder:

Mon ikke mit fine grønne wollmeise ville være fint som de her strømper? 

fra Ravelry



7 kommentarer:

  1. De bliver mega skønne :-) Vi ses snart til lidt kvalitets-strikke-tid - jubiiii!

    SvarSlet
  2. Hej Camilla
    Det bliver nogle super flotte strømper. Det er ikke så svært at strikke strømper. Har selv gang i et par, der er strikke & hæklet.
    Fortsat god mandag / Rikke

    SvarSlet
  3. hvor er de fede de strømper, glæder mig til at se et par i grønne :)

    SvarSlet
  4. De bliver da laekre. Saa maa du fortaelle mig hvordan det gaar. Jeg har nemlig endnu ikke loest magic loop. Din avatar er storartet.

    SvarSlet
  5. De er perfekte. God fornøjelse. Tager du dem med i morgen?

    SvarSlet
  6. Flot mønster på sokkerne - det vil blive superfint i det lyse ensfarvede garn.

    SvarSlet
  7. Skønt garn i fed farve og flot strømpemønster!! Det kan da kun blive überlækre strømper, Camilla!

    Jeg er helt sikker på at du kan strikke fra tåen og op før jeg kan nå at tælle til ti - du lærer jo nye tricks på rekordtid.

    SvarSlet