onsdag den 16. marts 2011

Silkbloom katastrofe.....

Jeg kunne skrige og hyle!!

Jeg har været tusinde år om at strikke min svigermor et smukt sjal i fin silkbloom fino. I går blev det færdigt, enderne hæftet og det blev aet mange gange for det er SÅ BLØDT!
I dag skulle det vaskes og blokkes. Jeg havde tænkt mig at gøre det i hånden, men så så jeg at jeg har et silkeprogram på min vaskemaskine, og man kunne vaske på 20 grader og centrifugere på 600 omdrejninger. Jeg var sikker i min sag, det var det helt rette program!

DET VAR DET IKKE!!!!!


70 cm ulykke :(

Sådan ser merino/silke ud når det er filtet.
Jeg håber at I aldrig skal opleve det!

Det er ødelagt. Jeg overvejer om jeg starter forfra i morgen, eller om hun bare ikke får hjemmestrik i fødselsdagsgave i år.....

15 kommentarer:

  1. åh Camilla hvor jeg føler med dig ...
    for pokker da også .....jeg vill være grædefærdig.... snøft
    held og lykke hvis du starter forfra
    kh♥

    SvarSlet
  2. Åh, hvor er det bare træls! Min første trøje led samme skæbne og den var ubrugelig. Jeg var så ked af det.

    Kram fra
    mette

    SvarSlet
  3. Hold kæft hvor er det synd for dig! Men altså: "70 centimeters ulykke" - * fnis*, det er da en rammende beskrivelse!

    SvarSlet
  4. AIIIIII, din stakkel. Jeg var lige ved at tude, da jeg læste det. Har jo selv lige fået spist en trøje, så jeg ved præcist, hvordan du har det. Alt det arbejde.....ØØØØØØØVVVVVVVV!!!!!!
    Knus fra Karen

    SvarSlet
  5. Øv,Øv,øv! Du har nu muligheden for de mest eksklusive grydelapper i landet - det må da også være noget værd for svigermutti ;-) Jeg lægger hovedet i blød for andre forslag! Tusind tak for nogle skønne dage! kram

    SvarSlet
  6. Åhhhh, nej. Hvordan kunne det gå galt? Ærgerligt at svigermutti ikke er lillebitte og meget forfrossen...

    SvarSlet
  7. AARGH. Det er næsten ikke til at bære, når maskinen ikke lige gør det, man tror den gør..

    SvarSlet
  8. Å hjelpes! Det må være en strikkers største skrekk!! :( Jeg føler med deg!

    SvarSlet
  9. Nej, nej, nej, hvor ærgeligt!!!!! Det er da næsten ikke til at bære. Og så oven i købet til en fødselsdagsgave. ÆV, æv, æv......

    SvarSlet
  10. I sådanne tilfælde må man godt bande - højt og længe.

    SvarSlet
  11. EIIIIJJJJJ - for sytten da! P**!
    Din stakkel, jeg havde sgu også bandet og tudet hvis det havde været mig.
    Kan du ikke bruge det ødelagte sjal til noget...en´ skrev grydelapper..kan du ikke sy et par "luffer" de der - til at tage varme ting ud af ovnen med..århhh hva hedder de nu?? Grillhandsker!!

    SvarSlet
  12. Jamen for hunne da ,(
    Det er godt nok ærgeligt.

    Op på hesten igen ;)

    Yt.

    SvarSlet
  13. Arj for søren, hvor ærgeligt!
    Mon ikke du får lyst til at strikke et nyt, der kan bringe glæde hos svigermor? Hvis du ikke kan nå det inden dagen, kan du jo pakkede den valkede udgave ind som forklaring...
    Kram til dig!

    SvarSlet
  14. Det er næsten ikke til at bære og i dette tilfælde må du gerne bande meget højt, det ville jeg nok have gjort.

    SvarSlet
  15. Tusind tak for alle jeres søde ord!! Jeg er startet på et nyt!

    SvarSlet