onsdag den 2. marts 2011

iPhone ugle

Min veninde Malene manglede en lille beskytter til sin iPhone. Kan man strikke en spørger hun. Kan man strikke en? Ja da!! Man kan vel strikke alt?
Jeg gik på Ravelry, og fandt denne opskrift. Og trylle rylle (og lidt hjælp fra Mette med en mærklig dobbeltstrikket opstart) få timer senere var den færdig. Jeg er allerede igang med en til. En af min mands venner syntes den var så cool, han ville også have en :-)





Der er kæmpe forskel på lyset, det er ret sigende, den øverste billede er taget ude, det nederste inde. Garnet får helt forskellige udtryk. De er begge strikket i det samme, og det er klart det øverste der gengiver farven bedst :-)


Faktaboks:
Garn: Drops Karisma 100% uld
Pinde: strømpepinde 3,5
Forbrug: Ca 10g

7 kommentarer:

  1. Hvor er den feeed!!!
    Vil straks gå i gang med at strikke én til mig selv og måske ogs til veninderne?
    Kan jo lige så godt bruge tiden fornuftigt mens Jonathan sover.. :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den morsom! Smadder god idé :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Ja, jeg er altså døv når mine veninder siger de mangler det ene eller det andet.... og hvis jeg endelig hører det, så foreslår jeg dem bare at lære at strikke selv :-) Og så strikker jeg videre til mig selv. Ego-mig!!!

    SvarSlet
  4. Ih, hvor er de blevet fine! Kan bedst lide øjnene på ugle nr. 2!Du er så flittig og jeg er ikke spor misundelig ;-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare skønne! Har du mon oversat opskriften til dansk? Jeg har så svært ved at oversætte de engelske udtryk til noget der er forståeligt, så vil du evt. maile mig den? Det er selvfølgelig ok, hvis du ikke vil.
    Lige nu har jeg nemlig brug for nogle mindre strikkearbejder, da koncentrationen ikke er den bedste...
    KH mette b

    SvarSlet
  6. Er der mulighed for, at du vil maile mig opskriften:-)
    marianne.n@live.dk

    SvarSlet