lørdag den 5. marts 2011

Elvira til Lilletøsen

Det har uden tvivl taget sin tid, og det har både været dejligt og træls at strikke. Men resultatet er så fint så fint syntes jeg. Lilletøsen elskede den med det samme hun fik den på, og jeg er sikker på hun slider den op.

Det er første gang jeg strikker mønster, og selvom det ikke er perfekt, så er det godt nok til at man ikke kan se de små fejl.
Den største brøler er halskanten. Den vender forkert, egentlig gør det ikke så meget, det er kun når man vender den om, og ser hvor utrolig fin den ville have været, hvis jeg havde vendt den rigtigt, at man bliver lidt træt af det. Men hvis man ikke ved det, ser man det ikke.




På det nederste billede kan man se den "forkerte" halskant. Men til gengæld fik den super fine knapper. Jeg havde lige to i min knappe-krukke der passede perfekt :-)


Faktaboks:
Opskrift: Elvira fra Rasmilla 
Størrelse: 4 år (strikkede den 2 cm længere, da lilletøsen er lang)
Garn: Rasmillas luksusgarn i uld og silke (mums)
Forbrug: 70g
Pinde: 2, 5 og 3. Altid knit pro! :-)
Hot or not: hot hot hot! Jeg er vild med den!


13 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og pyt med at kanten vender forkert, som du selv siger så er der ingen der kan se det, hvis de ikke ved det.

    SvarSlet
  2. Hvor ser hun fin ud i den. Det er en skøn farve. Jeg er ved at lave den til mig selv og jeg tror det er samme farve:) Du har vel nok været heldig med knapperne:)

    SvarSlet
  3. Nej, Camilla, hvor er den fin. Og så har du altså de kønneste unger :-). Glæder mig meget til at se den live.

    SvarSlet
  4. Den ser rigtigt god og piget ud. Sådan en kunne jeg også tænke mig at lave til min datter. Det med kanten ville jeg aldrig have opdaget.

    SvarSlet
  5. Den er godt nok fin og sikke en flot tøse-farver I har valgt. Den klæder hende godt.

    SvarSlet
  6. Hvor er hun bare sød og kjolen er bare så fin til hende, farven er super flot ;.)

    SvarSlet
  7. Åh, hvor hun modellerer ;-) Den er bare blevet superfin og den klæder hende så fint - også selv om den ikke er blå ;-)

    SvarSlet
  8. Skøn strik til en superskøn lille model :-))

    SvarSlet
  9. Den er så flot, og klæder den skønne unge dame rigtig godt.

    SvarSlet
  10. Hvor er hun sød. Det kan da godt være at kanten vender forkert, men det kan vel kaldes personlig charme?

    SvarSlet
  11. Jeg er også vild med den - og sikke en smuk model :)

    SvarSlet
  12. Den er så fin - yndig og feminin - og hun ser sød ud i den:-)

    SvarSlet
  13. Hej Camilla
    Jeg kan ikke se noget der vender forkert - den er SÅ sød og flot strikket.
    Der er ikke noget der er skruet forkert sammen på den pige.
    Moster

    SvarSlet