søndag den 13. februar 2011

Storetøsens Tunika

Det var et super hurtigt projekt, med tykt uld og tykke pinde er det jo ingen sag at strikke en tunika. Noomi havde selv valgt denne model, og selvom den er lidt til den store side, så er den alligevel ret fin. Den er MEGA let at strikke, så jeg blev ikke vildt udfordret, alligevel lærte jeg noget nyt. At samle masker op i halsen og lave en pæn halsudskæring, det krævede lige to forsøg inden det så pænt ud. Hun har straks taget den på, og i dag hvor det er bidende koldt udenfor er det jo skønt med noget der varmer rigtig godt. Især fordi jeg tvang hende udenfor så jeg kunne få et billede, det var under megen brok, og jeg fik kun lov til at tage 1 billede :-)



Helt ærlig mor, det er pisse koldt......
Faktaboks:
Opskrift: Teenage-tunika fra bladet "Strikke Magasin"
Garn: Andes fra Drops. 100g = 100 m (uld og alpaca)
Pinde: 5 og 6 + hæklenål 5
Str: 10 år, det var den mindste størrelse i opskriften, og Noomi er høj selvom hun kun er 7
Hot or not?: Helt klart hot, især når det er frost :-))

5 kommentarer:

  1. Super, super sød tunika til en dejlig pige.

    - og hun har jo ret - det er pisse koldt!!!

    SvarSlet
  2. Sikke en sød tunika du har strikket til en skøn pige. Kan godt forstå at du kun måtte tag 1 billed.

    SvarSlet
  3. Ja, hun ser lidt frossen ud, men den klaeder hende noget saa flot. God model (baade datter og tunika hihi) og flot farvevalg.

    SvarSlet
  4. Stakkels forfrosne Noomi :-) Den er bare blevet så fin, glæder mig til at se den live!

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet flot, kan godt forstå at hun fryser. Den må jeg vist lige på jagt efter ;-)

    SvarSlet