lørdag den 5. februar 2011

Så er der vanter for alle pengene

Jeg kan slet ikke få armene ned!!!!!!
Tænk at der fra mine pinde kan komme så fine vanter! Jeg har gjort mig meget umage, holdt tungen lige i munden, og så ellers bare strikket derudad. Det er første gang jeg strikker mønster, og jeg er meget glad for at jeg nu endelig kan strikke mønster, og følge et mønsterskema. Nu skal vanterne sendes til min søde veninde i Göteborg, håber hun bliver glad :-)







Faktaboks:
Opskrift: Fiddlehead Mittens, Ravelry
Garn: Drops alpaca.
Forbrug: ca 100 g
Pinde: Knit pro strømpepinde nr. 3

Næste gang vil jeg strikke et halv mønster mere, de er lidt korte ved håndleddet.
I opskriften er der brugt 6 farver. Jeg tog kun 4. Næste gang tror jeg bare jeg vil nøjes med to, en til bundfarve og en til mønster. Lime/flaskegrøn tror jeg kunne være fantastisk!

13 kommentarer:

  1. Hold da op , s.... godt gået :-)
    De er super flotte , din veninde kan kun blive glad .
    God weekend .

    SvarSlet
  2. WAUW hvor er de bare flotte!!!
    Hvor skaffer man sig dén opskrift? Det er da helt klart noget jeg gerne vil gå i krig med.....
    Flot arbejde! Og ja, som Garn Moster skriver, din veninde kan da kun blive glad... :)
    Go weekend.

    SvarSlet
  3. Nøjj hvor er de flotte. Din veninde er meget meget heldig :-)

    SvarSlet
  4. Det er da fantastisk at kunne strikke så flotte vanter første gang du prøver mønsterstrik - jeg er imponeret.

    SvarSlet
  5. Wauv hvor er de flotte! og såmed foer. Super lækre. Jeg er sikker på hun bliver glad.

    SvarSlet
  6. Altså Røde Camilla, der er ikke den udfordring som du ikke tager op - og klarer til UG! Nu er det snart mig der skal lære af dig ;-) knus
    Lykke

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte - jeg er vildt imponeret - din veninde er godt nok heldig!!! Og Camilla, nu er det altså snart på tide at "den grønne strikker" kan begynde at beskrive sig selv som "fuldbefaren" ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  8. De er virkelig skønne de vanter - superflotte!

    SvarSlet
  9. Hold da op, de er flotte :-) Fed detalje med indervanten. Er den syet fast til den anden?

    SvarSlet
  10. Hey Camilla - du er da et naturtalent, hvad strik angår!!! Synes sørme du er lynhurtig til at lære nye teknikker. Flotte vanter - heldig veninde (jeg er da så ego, at jeg ville beholde dem selv, hvis jeg havde kreeret noget så smukt, he, he).

    SvarSlet
  11. Åååh hvor er I søde alle sammen!!! Og tusind tak for alle jeres søde ord! Jeg er også særlig stolt af disse vanter, opslagningen og mønsterstikken var en udfordring, men det var sjovt!

    Lisbeth: Indervanten er ikke syet fast, fordi jeg bruger i-cord cast on som gør opslagningen meget tykkere, kan man samle masker op på indersiden af vanten, og dermed strikke indervanten direkte på ydervanten. Ret smart, og det ser super ud når det er færdigt.

    PS: Jeg må snart finde et nyt blognavn.

    SvarSlet
  12. Søde Camilla. De er så fine. Og jeg er jo så heldig at min hånd har været nede i vanten :-) Mærkeligt egentlig, at den kom op igen... Glæder mig, til du kaster dig over det næste. Vores fælles projekt er trævlet op hos mig, det blev for fast. Viser dig i morgen, hvad jeg nu skal :-)

    SvarSlet
  13. Hvis du leser denne kommentar, så skal du vite at dette er de søteste vantene jeg har sett tror jeg!!

    SvarSlet