søndag den 2. januar 2011

Flere lapper

Da jeg fik ideen med at hækle et babytæppe til an af mine veninders første baby, syntes jeg den var fantastisk. Det er den også, men der skal altså hæles en hel del firkanter, de sidste dage har jeg været dygtig og fået hæklet nogle flere, det har ellers været gået helt i stå, men bebsen kan ankomme fra om 2 måneder, og der skal stadig hækles en hel del firkanter. Så jeg er nød til at være flittig :)
 Jeg kan ikke helt finde ud af hvor stort det sal være, nogle ideer?? Det skal jo kunne bruges både i barnevognen og måske som et tæppe til autostolen eller på gulvet når baby ligger der. måske en meter gange en meter?

7 kommentarer:

  1. Sikke flotte farver - og sikke et stort arbejde. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige kan give et bud på, hvor stort sådan et skal være, for det skal jo have mange funktioner. Jeg er sikker på, at din veninde blive glad for det.
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Hold da helt ferie. Af en "strikkegroenskolling" ( som du selv siger) at vaere maa jeg da sige at du klarer dig mere end forrygende. Du er da totalt dygtig.
    Og...velkommen til her i vores dejlige blogland.

    SvarSlet
  3. ihh, hvor er jeg misundelig på dit kamera og din sans for at få alle projekterne til at tage sig så godt ud :-)
    Jeg kan se at mange af babytæpperne hos Drops har dimensioner omkring 60*85 cm, hvis du hellere vil have det som et kvadrat, så måske ca. 70*70?

    SvarSlet
  4. Krydser fingre for det fine projekt! Glæder mig til at se resultatet!

    SvarSlet
  5. Skal love for du har kastet dig hovedekulds ud i håndarbejdsverden, og du klarer dig da rigtig godt.
    Babytæppet ser forrygende ud - mht. størrelse har jeg gjort den erfaring at 80x80 eller 100x100cm er at foretrække.

    Glæder mig meget til at se det færdige resultat.

    JANE

    SvarSlet
  6. Mange tak for alle jeres gode råd :-) Jeg tror jeg syntes godt om at det bliver kvadratisk. Den her 8 lapper lang, så den bliver også 8 lapper bred, med en hæklet kant hele vejen rundt bliver den lidt over 80 X 80, så det passer vist meget godt :-)

    SvarSlet
  7. Tak for din søde kommentar på min blog ;)

    Hvor er her fint, her bliver jeg ;))

    Hilsen Yt

    SvarSlet