lørdag den 29. januar 2011

Dobbelt udfordring!

På Ravelry faldt jeg forleden over disse fantastiske vanter.

Billede lånt her
Jeg var godt nok list i tvivl om, om det var noget jeg kunne finde ud af..... Jeg har aldrig prøvet mønsterstrik før. Men jeg købte opskriften, læste opskriften, gik lidt i chok og tog så ned til Mette i Garnværkstedet, for at købe garn og liiige høre hvad pokker i-cord cast-on helt præcist gik ud på......

Vi kiggede på det i fællesskab, og jeg tog hjem med en idé om hvordan jeg skulle gribe det an, og selvfølgelig en pose af det lækreste alpaca til mine vanter.


Imens tøserne så Disney sjov testede jeg det der i-cord cast-on, det var faktisk ret sjovt da jeg først kom igang, og man får en lækker tyk kant.




Har strikket videre her til formiddag, kan slet ikke stoppe igen, om lidt bliver den grønne skiftet ud med en lækker hindbærfarve:


4 kommentarer:

  1. Nøj, de ser flotte ud de vanter.
    Spændt på at se dine ;)

    Yt

    SvarSlet
  2. Det ser ud til at du har knækket koden mht at strikke med flere farver. Det ser flot ud.

    SvarSlet
  3. Superflot mønsterstrik!!! Hvor er du god. Jeg glæder mig rigtig meget til at se på dem med fingrene.

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot strik glæder mig rigtig meget til at se dem færdig........kan næsten mærke blødheden.
    Kh
    JANE

    SvarSlet