søndag den 26. december 2010

Halstørklæde på langs!

Jeg surfede lidt rundt en dag, og fandt på Tante Grøns hjemmeside opskriften på et halstørklæde i alpaca strikket på langs. Jeg har en meget nær veninde som jeg gerne vil strikke noget til, da jeg så dette halstørklæde tænkte jeg, at det nok kunne være noget for hende. Jeg er selv kæmpe fan af alpaca, men min veninde Mette er lidt sart når det kommer til uld, så hun får det strikket i Baby Merino. Blødere findes det vist ikke :-)

Jeg er ikke kommet så langt, bare det at slå 400 masker op tog sin tid :-)




Jeg er startet i grå, så kommer lime, sort, lyserød og til sidst en fantastisk blå.

5 kommentarer:

  1. Skønne farver , din veninde kan da kun blive super glad :-)

    SvarSlet
  2. Hold da op, der er kommet knald på farverne herinde :-) Tak for endnu en hyggelig dag. Mette kan glæde sig for halstørklædet er bare så fint og absolut krads-fri!

    SvarSlet
  3. Faldt tilfældigt over din fine blog og her må jeg vist læse med.

    Dit tørklæde her rigtig lækkert ud og din veninde kan vist kun blive rigtig godt tilfreds.

    Tante Grøn er en underskøn butik, jeg besøger den altid når jeg er i Odense.

    Håber du får et godt nytår.

    SvarSlet
  4. Det ser superlækkert ud.
    Er det Nessie???

    SvarSlet
  5. Trine: Nej, det er bare et alm. halstørklæde strikket på langs, opskriften er fra Tante Grøn, deres egne strkkekits. Hos dem er den i alpaca. Men garnet er så blødt så blødt!

    SvarSlet