tirsdag den 30. november 2010

Sokker til store og små

Jeg er så stolt! Jeg har før strikket bitte små babysokker, men jeg har aldrig strikket rigtige sokker med kilehæl før, og det er en udfordring for en grøn strikker som mig!
Men jeg har fulgt en fantastisk guide som jeg gerne vil reklamere for! Tjek denne guide ud.

Lille Esther på 4 har glædet sig helt vildt til sokkerne blev færdige, og hun har haft dem på hver dag siden de blev færdige i fredags. Hun har prøvet dem mange gange i forløbet og været meget glad og opslugt. Det smitter, for nu vil min store pige på 7 også gerne have at mor strikker noget til hende :-) Skønt, ingen af dem har før gidet have noget.

De er strikket på pinde 2,5 i Drops fantastiske Fabel. Jeg elsker at se hvordan farverne skifter. Et nøgle var mere end nok til et par i str. 29. Næste gang vil jeg strikke skaftet lidt længere.



Jeg har en nevø på 14. Han ELSKER Barcelona. For noget tid siden spurgte han om jeg ikke kunne strikke ham et par uldsokker i Barcelonas farver. Han er min øjesten, så selvfølgelig! Faster gik straks ned og købte garn, og i dag er jeg blevet færdig med den første sok.


Sokkerne er strikket i dobbelt arwetta på pind 4,5. Alt garn er køb hos Mette i Garnværkstedet.

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor det kører for dig! Han bliver da lykkelig for de sokker :-)

    SvarSlet